بازنگری سند گردشگری با توجه به ظرفيت‌های استانی

هجدهم ارديبهشت ماه، گروه كاری ميراث فرهنگی،گردشگری و صنايع دستي با مديريت دكتر موسوي در سالن پيامبر اعظم استانداري كرمان با دو دستور كار، برگزار شد.

به گزارش کرمان نو، در اين نشست،گزارش روند تدقيق عرصه حريم و ضوابط محوطه قلعه دختر و قلعه اردشير و برنامه حوزه گردشگري منتج از سند آمايش استان ارائه شد.
رييس كارگروه گردشگري استان،بازنگري سند گردشگري را با توجه به ظرفيتها و توانمنديهاي استان ضروري خواند و از ميراث خواست بازنگري سند را در الويت قرار دهد.

وي در ادامه به حفظ حريم قلعه هاي دختر و اردشير اشاره كرد و گفت: با تلاشهاي انجام شده حريم قلعه ها حفظ و ضوابط تعديل شده است.

معاون استاندار دغدغه علاقه مندان به ميراث كرمان را ستودني خواند و از بخش خصوصي و نماينده حاضر در جمع خواست با تشكيل سمنها، براي هر كدام از آثار باستاني به كمك ميراث بيايند و با جلب مشاركت مردمي به مرمت و حفظ انها كمك كنند.

وي آمادگي استان در جهت حمايت از سازمانهاي مردم نهاد را اعلام كرد و افزود: مرمت بازار قلعه محمود،باغ سالار كلانتر و تملكهاي انجام شده در محله هاي تاريخي نتيجه همدلي سازمانها بوده و با كمك بخش خصوصي قدمهاي محكمتري برداشته خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70135
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.