معاون استاندار در ستاد سفر:


بهشت معادن بودن برای کرمان چندان فایده‌ای نداشت و پولش را معادن خوردند | معادن را پای کار بیاریم، گردشگری رونق می‌گیرد

به گزارش کرمان‌نو، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه با معاون وزیر میراث خواستار برگشت اختیارات استان از محل ماده ۱۴ شد و گفت: کل بودجه استانی ۵ هزار میلیارد است که ۴۰ درصدش تخصیص‌یافته و با بودجه استانی گردشگری رونق نمی‌گیرد و برای رونق گردشگری باید معادن پای‌ کار بیایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به هزاران میلیارد پولی که از معادن کرمان به خزانه واریز می‌شود و برگشتی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دارد، گفت: این بهشت معادن خیلی در کرمان فایده‌ای ندارد و پولش را معادن می‌خورند.

خواسته اصلی او در این جلسه برگشت اختیارات استان از محل ماده ۱۴ قانون معادن بود.

به گفته آیت‌اللهی‌موسوی تا پیش‌ازاین از محل تبصره این ماده‌قانونی، ۵۰ درصد از معافیتی که به معادن می‌دادیم را طی توافقی معادن را ملزم به کار در استان می‌کردیم که گردشگری هم از این اعتبارات منفعت می‌برد؛ اما اکنون این اختیارات از استان گرفته شده است.

او با بیان این جمله که استانی که ۷۰ درصد درآمد معادن را برای کشور تأمین می‌کند، نباید یک نماینده در وزارت‌خانه داشته باشد، گفت: با مصوبه فردی که حتی کرمانی نیست و شناختی از استان‌های معدنی ندارد، این حق را از استان گرفتند و بایستی در قانون بازنگری و حق کرمان از معادن گرفته شود.

معاون استاندار با اشاره رایزنی‌های که پیش‌تر با وزارتخانه داشته و دریافت اعتباری بالای ۳۰۰ میلیارد برای حوزه گردشگری به استان، گفت: این اعتبار هنوز تخصیص نیافته درصورتی‌که میراث‌فرهنگی استان حتی نیروی کافی برای سرکشی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی که بیشترین تعداد در کل کشور در بین استان‌های را هم ندارد.
معاون استاندار در این جلسه که با حضور رؤسای دستگاه‌های اجرایی نمایندگانی از جامعه هتل‌داران و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر فعالیت گردشگری برگزار شد از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست تا سرویس‌های بهداشتی، مساجد، مجتمع خدمات رفاهی و سرویس‌های بین‌راهی سروسامان پیدا کنند.

آیت‌اللهی‌موسوی همچنین در این جلسه از شهرداران خواست تا زیباسازی شهر را مدنظر داشته باشند و توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116029
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.