دست رد آژانس‌های مسافرتی کرمان به رونق گردشگری

نمایشگاه گردشگری تهران در حالی از روز گذشته آغاز به کار کرده که تنها سه آژانس مسافرتی از استان کرمان به این نمایشگاه آمده‌اند.

کمتر از ۴۰ روز تا عید نوروز باقی مانده. اوضاع گردشگری خوب نیست و فعالان عرصه گردشگری و مسوولان نالان هستند.

در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمان هم که چندی پیش برگزار شد، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت که «گردشگری با بحران مواجه است.»

در این شرایط استفاده از فرصت‌هایی همچون نمایشگاه گردشگری تهران که معمولا از سوی مردم با استقبال روبرو می‌شود، می‌تواند به رونق گردشگری کرمان کمک کند.

  • با این حال در نمایشگاه امسال از حدود ۱۴۰ آژانس مسافرتی که در استان کرمان وجود دارد، تنها سه آژانس در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

این در حالی است که مثلا در  سالنی که غرفه‌های استان یزد حضور دارند، آژانس‌های مسافرتی سالن را قبضه کرده‌اند و با ورود هر بازدید کننده، بسته سفر نوروزی به یزد را پیشنهاد می‌دهند.

خلٱ حضور آژانس‌های مسافرتی کرمان آنقدر به چشم می‌آید که صدای رضا بهرامی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان هم درآمده‌.

او در این رابطه به خبرنگاران گفت که

با وجود فرصت خوبی که نمایشگاه ایجاد کرده، متاسفانه بخش خصوصی و آژانس‌های مسافرتی آنطور  که باید در نمایشگاه حضور پیدا نکردند.

فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان هم در این رابطه به «کرمان نو» می‌گوید که چندین جلسه با آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی فعال برگزار کردیم و خواستیم به نمایشگاه بیایند که تعدادی از آن‌ها در نمایشگاه حاضر شدند.

او می‌گوید کرمان اگرچه پتانسیل زیادی برای جذب گردشگر دارد اما آنطور که باید به مردم استان‌های دیگر معرفی نشده و حضور در نمایشگاه گردشگری در این راستا است.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه بین المللی تهران ۹۸| کرمان میزبان بازدیدکنندگان در تهران

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42404
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.