استاندار کرمان در بازدید از غرفه کرمان‌نو در نمایشگاه مطبوعات:


شهرداری‌ها در نمایشگاه گردشگری حضور پررنگی نداشتند | گردشگری زیر سایه معدن، پسته و خرما مدفون شده

گردشگری زیر سایه معدن، پسته و خرما مدفون شده. این گفته اساس صحبت‌های استاندار در بازدید از غرفه کرمان‌نو در نمایشگاه مطبوعات است. فداکار معتقد است یکی از دلایلی که کرمان در نمایشگاه گردشگری، این گونه ظاهر شده این است که همه حضور جدی نداشتند، یعنی هنوز این باور فرهنگی در بین همه عمومیت پیدا نکرده است و به گردشگری توجه نمی‌شود.

فداکار با بیان اینکه شهرداری‌ها حضور پررنگی در نمایشگاه گردشگری نداشتند، گفت: چند شهرداری در نمایشگاه حضور داشتند و بعضاً کمک کردند؛ اما این حضور خیلی فراتر از این می‌توانست باشد.

استاندار البته متذکر شد شرکت‌های بزرگ هم می‌توانند در قبال مسئولیت‌های اجتماعی حضور یابند و کمک‌های داشته باشند.
مشکل بلیت پرواز و قطار از دیگر مسائلی بود که مورد پرسش خبرنگاران کرمان‌نو در این بازدید قرار گرفت.

استاندار کرمان ضمن پذیرش مشکل بلیت در کرمان متذکر شد که در مواردی برای مهمانانی که از تهران از سطح وزارتخانه می‌آیند، به‌ناچار تأمین بلیت از استانداری کرمان پیگیری می‌شود.

او دراین‌رابطه افزود: گرفتاری بلیت همیشه هست، خیلی از مهمان‌ها حتی معاون وزیر که می‌خواهد به کرمان بیاید، بلیت گیر نمی‌آید و ما از استانداری باید برای بلیت پرواز پیگیری کنیم.

مشکل تأمین جا در کرمان از دیگر مواردی است که استاندار به آن تأکید دارد. به گفته فداکار در پاییز دو رویداد در کرمان صرفاً به دلیل تأمین‌نشدن جا، کنسل شده است، چرا که ظرفیت موجود هتل‌ها پر بوده است.

او با اشاره به ضبط فیلم ترور در کرمان، گفت: تأمین جای هنرمندان این فیلم را با جابه‌جایی به انجام رسید.

استاندار با اشاره به وجود دو هتل بزرگ در کرمان که یکی هم غیرفعال است، گفت: اشکالاتی که هتل بام با شهرداری داشت حل شده و به‌زودی ساخته می‌شود، شرکت ماهان هم پذیرفته است که یک هتل ۵ ستاره بسازد و زمین‌اش هم تضمین شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان ظرفیت گردشگری زیادی دارد و بالاترین میزان ثبت جهانی را نسبت به سایر استان‌ها دارد، اذعان کرد: شاید اگر این آثار ثبت جهانی در جایی دیگر بود وضعیت طور دیگری بود؛ اما ما در کرمان چون مس، فولاد و سایر معادن را داریم، ظرفیت گردشگری دیده نشده است.

فداکار با تأکید بر نقش و اهمیت ظرفیت کویر، ادامه داد: کویر به‌تنهایی می‌تواند یک ظرفیت ملی نه استانی باشد.

به گفته او مجموعه گردشگری که ماهان در کویر ایجاد کرده است، علی‌رغم قیمت‌های بالا همیشه پر بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115503
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.