هنرمندان صنایع دستی استان کرمان ساماندهی می‌شوند

به گزارش کرمان نو، “فریدون فعالی” در دیدار رئیس و تعدادی از اعضاء اتحادیه صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه ساماندهی صنعتگران و هنرمندانی استان کرمان در دستور کار  این اداره کل قرار دارد، اظهار کرد: اجرای موفق این طرح منوط به همکاری هنرمندان صنایع دستی و بخش خصوصی است.

وی به موضوع برونسپاری برخی از فعالیت‌ها حوزه صنایع دستی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود:  یکی از سیاست های دولت واگذاری برخی از فعالیت هایی اجرایی به بخش خصوصی است.

فعالی با اشاره به اینکه صنايع دستي استان نيازمند حمايت هاي جدی از سوی بخش دولتی و خصوصي است، تصریح کرد: ایجاد ثروت و بهبود عملکرد حوزه صنایع دستی در زمینه های تولید، عرضه و اشتغال پایدار از مزیت های ورود بخش خصوصی به حوزه صنایع دستی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، افزود: تنها نباید در حمایت از صنایع دستی، سخن گفت بلکه در عمل و رفتار نیز باید حامی واقعی بود و پلی دو سویه بین هنرمندان و مدیران برقرار کرد.

وی بیان کرد: باید تمامی اقدامات حمایتی در کل استان توزیع شود تا رشته های صنایع دستی تمام شهرستان‌های استان احیا و تقویت گردد که دراین زمینه اتحادیه صنایع دستی می تواند نقش موثری را ایفا کند.

فعالی به لزوم کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی روزمره مردم اشاره کرد و افزود: در کنار تولید صنایع دستی باید فرهنگ استفاده از این محصولات نیز در بین مردم رواج پیدا کند چراکه  منسوخ شدن بسیاری از رشته های صنایع دستی به دلیل کاربردی نبودن آنها بوده است.

وی به احیاء رشته های منسوخ شده صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب در جهت احیاء رشته های منسوخ شده و یا در حال منسوخ تلاش شود.

فعالی به قدرت بخش خصوصی در بازتاب وآشکار ساختن توانمندیهای هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این اداره کل به عنوان بخش حاکمیتی، بستر و شرایط لازم را برای بخش خصوصی فراهم خواهد ساخت تا این بخش در بالقوه کردن استعدادهای صنایع دستی استان کرمان توانمندتر از گذشته عمل کند.

وی با بیان اینکه یكي از بزرگترين مشكلات بخش صنايع دستی و مهمترین مطالبه هنرمندان بحث فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی است، افزود: باید بازارچه دائمی صنایع دستی راه اندازی شود تا گردشگران از نزدیک با صنایع دستی بومی مردم کرمان آشنا شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر هزار نفر عضو اتحادیه صنایع دستی استان کرمان هستند، افزود: امیدواریم با حمایتهای این اداره کل شاهد افزایش روز افزون تعداد اعضاء این اتحادیه در سنوات آینده باشیم .

فعالی به اهمیت ایجاد درآمد و توزیع عادلانه آن در بین هنرمندان از طریق اتحادیه صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: توسعه و فراهم کردن زمینه اشتغال و کسب و کار پایدار به ویژه در روستاهای دور افتاده با همکاری اتحادیه صنایع دستی از اهداف عالی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر ارتقاء جایگاه هنرمندان صنایع دستی استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: بخش دولتی با پرداخت تسهيلات با بهره مناسب جهت حمايت از توليد، تجهيز كارگاه هاي توليدي، ايجاد بازارچه دائمي صنايع دستي براي فروش محصولات صنايع دستي، بازاريابي محصولات صنايع دستي در داخل و خارج از كشور سعی در حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30279
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.