کرمان هشتمین مقصد مسافران در بهار 98| موج «ورود مسافر ممنوع» به کرمان هم می‌رسد؟

شیوع کرونا در کشورمان باعث شده برخی استان‌ها ورود مسافر در ایام نوروز را ممنوع اعلام کنند.

تا ساعت 14 دیروز، 2922 نفر در کشورمان به کرونا مبتلا شدند و 92 نیز جان باخته‌اند.

هفت استان کشور تاکنون اعلام کرده‌اند در ایام نوروز مسافری نمی‌پذیرند و یا دست‌کم بخشی از اقامتگاه‌ها را تعطیل می‌کنند. در زیر لیست این استان‌ها به همراه تعداد موارد مشاهده ابتلا به کرونا را می‌بینید.

استان اصفهان، 120 مبتلا

استاندار اصفهان گفته امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد، این اقدام برای حفظ سلامت هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

استان اردبیل، 12 مبتلا

استاندار اردبیل نیز گفته به منظور عزم ملی در شکست ویروس کرونا و حفظ جان میهمانان عزیز و شهروندان گرامی در ایام نوروز، امسال کلیه مراکز اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها، مراکز گردشگری و آب درمانی‌ها تعطیل است.

استان مازندران، 71 مبتلا

استاندار مازندران هم اعلام کرده ایجاد هرگونه کمپ‌ عمومی گردشگری و برپایی چادر در محیط پارک‌ها و فضای روباز ممنوع است و مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی از پذیرش مسافر باید خودداری کنند.

استان گیلان، 253 مبتلا

استاندار گیلان نیز گفته در تعطیلات نوروزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در مراکز اسکان فرهنگیان استان گیلان در مدارس پذیرش نخواهد شد.

استان یزد، 7 مبتلا

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم اعلام کرده به دلیل میهمان ناخوانده کرونا ویروس، مرکز خدماتی، رفاهی فرهنگیان، سالن‌ها و رستوران‌ها، خانه معلم شهید دادرس، زائرسرای دانش تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. مقرر شد مرکز خدمات درمانی و آموزشی فرهنگیان تا پایان سال به صورت شبانه روزی خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه دهد.

استان کرمانشاه، 22 مبتلا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز خبر داده تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است. این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

استان بوشهر، صفر مبتلا

استاندار بوشهر هم گفته هرگونه کمپ شهرداری‌ها و نصب چادر در سواحل و دیگر مکان‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی موظفند برای اجرای این مصوبه اقدام کنند. همچنین اجاره خانه‌های مبله در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

موج به کرمان هم می‌رسد؟

تا ساعت 15/30 دقیقه روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمان 15 نفر اعلام شده که احتمالا امروز این آمار افزایش می‌یابد.

در حالی که برخی استان‌ها با تعداد موارد کمتر ابتلا به کرونا نسبت به کرمان برای مسافران نوروزی محدودیت اعمال کرده‌اند، باید دید مدیران ارشد استان کرمان چه تصمیمی می‌گیرند.

در همین حال مرکز آمار ایران اخیرا گزارش داده که کرمان در بهار سال گذشته هشتمین مقصد مسافرانی بوده که دست‌کم یک شب اقامت داشته‌اند.

در این گزارش آمده که 10 استان خراسان رضوی، مازندران، تهران، فارس، گيلان، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، هرمزگان و خوزستان مقصد بيشترين سفرهای با اقامت شبانه در فصل بهار ١٣٩٨ بوده‌اند.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کرمان، ممنوعیت ورود مسافر در ایام نوروز به این استان منطقی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44177
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.