اداره کل هواشناسی کرمان هشدار داد:


هشدار زرد هواشناسی برای کرمان با پیش‌بینی سیل

اداره کل هواشناسی کرمان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران، رعد و برق و ناپایداری‌های جوی طی روزهای آینده هشدار سطح زرد صادر و تاکید کرد که احتمال سیل و آبگرفتگی وجود دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، اداره کل بحران استان کرمان روز پنجشنبه برپایه اطلاعیه هواشناسی اعلام کرد که بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار به تناوب از فردا جمعه تا یکشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، وزش تندبادهای لحظه‌ای، بارش باران و احتمال تگرگ در مناطق مستعد تا اواسط هفته آینده در سطح استان به‌طور متناوب ادامه دارد.
«انتظار می‌رود روزهای جمعه و یکشنبه بر شدت و گستره بارش‌ها افزوده شود، لذا آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در برخی مناطق استان محتمل است».
براساس این این اطلاعیه مناطق اثر سامانه جوی مذکور در روز جمعه ۱۲ آبان‌ماه نیمه شمالی و غرب استان و در روز یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه نیمه شمالی، غرب، جنوب و شرق به ویژه شهرستان کرمان، اُرزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان را شامل می‌شود.
نوع مخاطره بارش باران نیز گاهی به صورت رگبار همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای است و همچنین اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق، احتمال جاری شدن روان‌آب به صورت نقطه‌ای و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی را محتمل خواهد کرد.

در این هشدار توصیه شده کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان، جوی‌ها و کانال‌ها و نیز پاکسازی دهانه پل‌ها انجام و از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب شود؛ همچنین از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها، نسبت به احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها دقت و از چرای دام‌ها در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110546
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.