اداره کل مدیریت بحران کرمان خبر داد؛


ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی به کرمان

اداره کل مدیریت بحران کرمان از ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی در روزهای پنجشنبه و جمعه به کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، اداره کل مدیریت بحران استان از ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی در روزهای پنجشنبه و جمعه به کرمان خبر داد و با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار سطح زرد صادر کرد.

 بر اساس این اطلاعیه از فردا بعدازظهر تا ابتدای هفته آینده ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، بارش پراکنده، رگبار، رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه بارش‌ها در نیمه جنوبی، جنوب غرب و ارتفاعات مرکزی استان در پنجشنبه‌شب و روز جمعه برآورد می‌شود و آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن رواناب، اختلال تردد و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق دور از انتظار نیست.

 براین‌اساس، کاهش دما در کرمان محسوس و احتمال بارش برف در ارتفاعات محتمل است.

 این مخاطره برای روزهای پنجشنبه و جمعه است و شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رودبارجنوب، سیرجان، عنبرآباد، قلعه‌گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر را پوشش می‌دهد.

 توصیه می‌شود، از اسکان، تردد و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود و احتیاط لازم در عملیات کوهنوردی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها به‌ویژه در نیمه جنوبی صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111085
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.