کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان اعلام کرد؛


باران و برف در راه کرمان | پایان هفته سرد می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه امروز در برخی مناطق شمالی بارش‌های پراکنده و خفیف به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز جمعه ضمن افزایش ابر، بارش باران در برخی مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان، همچنین بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به قل از ایسنا، فهیمه راستی امروز ۲۶ دی‌ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در برخی مناطق شمالی بارش‌های پراکنده و خفیف به‌ویژه در ارتفاعات این مناطق دور از انتظار نیست.

 او افزود: در مناطق شمال غربی، غربی و شرقی استان با تداوم وزش بادهای نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک و افزایش غلظت غبار در این مناطق و کاهش کیفیت هوا در سطح استان را خواهیم داشت.

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان بیان کرد: فردا نیز باتوجه‌به شرایط پایداری و با انتقال ریزگرد به استان، کاهش کیفیت هوا در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

 او افزود: در روز جمعه ضمن افزایش ابر، بارش باران در برخی مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان کرمان مورد انتظار است. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

 راستی گفت: به لحاظ دمایی از امروز تا ابتدای هفته آینده روند کاهشی و روز جمعه برای اغلب مناطق کاهش محسوس دما را خواهیم داشت، لذا خسارت به محصولات کشاورزی و دامی محتمل است.

او در پایان با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز سه درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ خواهد رسید، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با دمای پنج درجه زیر صفر سردترین و نرماشیر و ریگان با دمای ۲۹ درجه گرم‌ترین نقاط استان بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113915
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.