بررسی اکوسیستم استارتاپ کرمان

در این نشست که به همت کانون ترویج کارآفرینی دانشگاه شهید باهنر و انجمن‌های علمی آمار و اقتصاد بازرگانی با حضور چهار تن از کارشناسان حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و دانشگاه، آقایان دکتر سعیدی رئیس انجمن نخبگان ایران-کرمان، مهندس مومنی نماینده استارتاپ‌های کرمان، مهندس زمانیان دبیر کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و دکتر مهرابی برگزار شد، در ابتدا به معرفی «استارتاپ نایت» آموزش دانش استارتاپ پرداخته و سپس گزارشی از وضعیت استارتاپ‌های کرمان ارائه شد.

دبیر کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به رشد کسب‌وکارهای نوین به این نکته اشاره کرد که موضوع نوآوری و استارتاپ‌ها در استان کرمان مسئله‌ای نوپاست و هنوز تا رسیدن به یک فضای استارتاپی فعال فاصله داریم.

رئیس انجمن نخبگان ایران-کرمان پس از ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه‌ها و مطالعات دانشجویان در این زمینه گفت: تا زمانی که در دانشگاه‌ها موضوعات کسب‌وکار و استارتاپی بصورت تئوری و نه عملی و کارگاهی تدریس می‌شود، پیشرفت در این زمینه انتظار بالایی است.

او با اشاره به برگزاری استارتاپ ویکند برق شمال در آخر این هفته، و همچنین برگزاری استارتاپ ویکند حوزه سلامت در آخر هفته گذشته خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های استارتاپی در کرمان در حال رونق هستند.

نماینده جامعه استارتاپ‌های کرمان اما گفت: برگزاری برنامه‌های استارتاپ ویکند کافی نیست. باید بیشتر به رشد استارتاپ‌های موجود کمک کنیم تا اینکه به برگزاری برنامه‌های اینچنینی بپردازیم. مومنی در ادامه افزود: در کرمان ۶ پلتفرم‌ تاکسی‌یاب آنلاین مشغول به کارند اما هیچکدام خدمات تخصصی خود را به خوبی ارائه نمی‌دهند. کارآفرینان کرمان باید به حوزه‌هایی مانند گردشگری که می‌تواند در خدمت‌رسانی مستقیم به مردم کمک کند و هیچ استارتاپی در این مورد فعالیت نمی‌کند، توجه کنند. وی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ۳۳۲۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در ایران ثبت شده‌اند اما فقط ۶۰ عدد از آن‌ها کرمان هستند! پارک علم و فناوری کرمان می‌تواند به رشد استارتاپ‌ها کمک کند؛ اما متاسفانه پارک کرمان ضعیف است.

در انتها دبیر کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی کرمان، اضافه کرد: برای پیشرفت در زمینه کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها اکوسیستم استارتاپی در ایران و کرمان باید زیست‌پذیر باشد؛ نه که با زور دنبالش باشیم تا به جلو حرکت کند.

این نشست یک ساعته، در تالار پژوهشکده فرهنگ و اسلام دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15499
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.