محرومیت جنوب و جنوب شرق استان کرمان از نعمت گاز

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حدودا ۶۶ درصد استان کرمان تحت پوشش گاز هستند که ۸۵ درصد نقاط شهری و ۳۷ درصد نقاط روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

حسین امیری‌خامکانی گفت: در شمال استان کرمان تقریبا نقاط شهری صد در صد تحت پوشش گاز هستند و بالای حدود ۵۰ درصد نقاط روستایی شمال استان نیز تحت پوشش گاز هستند، اما متاسفانه جنوب و شرق استان در این زمینه خیلی عقب هستند.

وی افزود: در جنوب استان فقط دو شهرستان صد در صد از نعمت گاز برخوردار هستند، ولی نقاط روستای آن‌ها زیر ۲۰ درصد می‌باشد، یک شهرستان دیگر در جنوب ۶۸ درصد نقاط شهری و ۸ درصد نقاط روستای آن تحت پوشش گاز هستند و سایر نقاط جنوبی و شرقی استان کرمان تقریبا هنوز گازرسانی نشده‌اند یا در حال احداث خط انتقال گاز می‌باشند.

دیگر چه خبر؟

امیری با اشاره به نشست خود با وزیر نفت گفت: وزیر نفت اذعان داشتند که استان کرمان به لحاظ گازرسانی عقب است، همچنین در جلسه‌ای که با مدیر عامل شرکت نفت داشتیم تاکیدمان براین بود که استان کرمان باید ظرف امسال تا سال آینده تحت پوشش کامل گاز قرار گیرد و توجه بیشتر به جنوب و شرق استان کرمان که محروم‌تر هستند، شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اتمام گازرسانی امسال و سال به استان کرمان گفت: این امر بستگی به جدیت، پیگیری و توان مدیریت استان دارد که «عراقی» مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نیز بر این نکته تاکید داشتند و البته منابع مالی که باید توسط وزارتخانه و سازمان مدیریت تامین شود ما نیز در مجمع نمایندگان به سهم خود کمک مدیران خواهیم بود.

وی در خصوص خوراک پتروشیمی فجر عنوان کرد: مجوز اصولی که داده می‌شود خوراک آن نیز تامین می‌شود قابل ذکر است که پتروشیمی برای استان کرمان حیاتی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17628
1 نظر
  1. محمد می گوید

    را ه اندازی پتروشیمی فجر نیاز به همت نمایندگان کرمان دارد که بیخیال این موضوع نشوند واز حضور جهانگیری در دولت استفاده نمایند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.