آثار تاریخی کوهساران راور شناسایی و مستندسازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از شناسایی و مستندسازی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی بخش کوهساران شهرستان راور با همکاری هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری این شهرستان خبر داد.

اگر در مسیر کرمان به سمت شهرستان راور حرکت کنیم بعد از پشت سرگذاشتن چترود و حدود ۳۰ کیلومتر رانندگی به بخش کوهساران راور می‌رسیم. بخش کوهساران شامل روستاهای حرجند، هروز، باداموئیه، گورک، گزک و … است.

کوهساران مرز دو شهرستان راور و زرند محسوب می‌شود و به سبب برخورداری از موقعیت آبادی های این حوزه از اهمیت قابل توجهی در ارتباط راه‌های جنوب به شمال، کرمان و خراسان یا بخش های شرقی همچون شهداد به غرب داشته است. 

این منطقه آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیادی دارد. بناهای آرامگاهی، قلعه‌ها و برج‌های امنیتی و همچنین دره مزار شاه بخشی از این موارد است که واجد ارزش هستند.

در همین زمینه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شناسایی و مستندسازی آثار منطقه با همکاری هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان راور خبر داده است.

آن طور که “فریدون فعالی” گفته بررسی های اولیه باستان شناسی بخش کوهساران حاکی از وجود آثار و ابنیه تاریخی و گورستان های دوره صفوی و همچنین تعداد بالای آبادی های کوهستانی این بخش است.

کاروانسرای چهل پایه راور برای کدام استان است؟| مختصات دقیق به‌زودی مشخص می‌شود

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62147
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.