پروژه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کمک به کشاورزان جنوب کرمان دارند

در بازدید مشترک رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از پروژه های آبخیزداری شهرستان فاریاب بر نقش آنها در بخش کشاورزی تاکید شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امروز دوم خردادماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان فاریاب گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم پروژه های آبخیزداری در جلوگیری از سیل و روان‌آب‌هایی که ممکن است به تخریب روستا و زمین های کشاورزی منجر شود، افزود: کاهش سرعت آب، ذخیره کردن آب پشت سدها، نفوذ آب به سفره های زیرزمینی و به تبع آن تقویت چاه‌ها و استفاده کشاورزان از آن از مزایای اجرای این پروژه ها است.

در ادامه “حمزه احمدی” مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز با اشاره به نقش مهم پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری گفت: طی سه سال اخیر در سه حوزه آبخیز شهرستان فاریاب ۸ سازه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: پروژه پخش سیلاب سایت یک فاز دو حوزه آبخیز شهری فاریاب نیز با حجم ۵۶ هزار و ۶۰۰ متر مکعب عملیات خاکی و ۲۳۵۴ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا می باشد.

احمدی با بیان طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: این طرح ها شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۲۲ حوزه آبخیز در حال مطالعه، اجرا و بهره برداری هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71163
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.