کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان:


سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: بارش باران از مناطق جنوبی استان آغاز و به تدریج بقیه مناطق استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان ابریست، گفت: بارش باران از مناطق جنوبی استان آغاز شده است و به تدریج این سامانه بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او افزود: عمده بارش‌ها برای عصر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه در نیمه جنوبی استان است که احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، تگرگ، رعد و برق، جاری‌شدن رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست لذا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

او بیان کرد:همچنین طی این مدت وزش باد در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

سلاجقه تصریح کرد: برای روز پنج‌شنبه افزایش ابرو بارش پراکنده باران در ارتفاعات جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به نوع بارش‌های پیش‌بینی شده در سطح استان خطر احتمال سرمازدگی برای محصولات دور از انتظار نیست لذا محصولات قابل برداشت، برداشت و زه کشی باغات برای خسارت سیلاب انجام شود.

او اظهار کرد: طی دوساعت گذشته ایستگاه میانده جیرفت با ۵ ونیم میلیمتر بارندگی بیشترین بارندگی را در مناطق جنوبی داشته همچنین هر چه شهر‌های جنوبی به سمت هرمزگان نزدیکتر باشند بارندگی بیشتری دارند.

سلاجقه گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.