اداره کل هواشناس کرمان هشدار نارنجی صادر کرد؛


پیش‌بینی سیل و طوفان در کرمان

اداره کل هواشناس کرمان نسبت به بارش باران، رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات، وزش تندبادهای لحظه‌ای، طوفان گردوخاک، جاری‌شدن رواناب و نیز سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق این استان از اواخر هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، در اطلاعیه روز سه‌شنبه این اداره کل آمده است: بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود، لذا جاری‌شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در نیمه جنوبی استان محتمل است.

 طبق این اطلاعیه همچنین به دلیل وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گردوخاک در اکثر مناطق، کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت غبار و احتمال اختلال تردد در مسیرهای ارتباطی استان نیز وجود دارد.

 بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، زمان شروع ناپایداری‌های جوی در استان کرمان روز پنجشنبه و زمان پایان آن روز جمعه خواهد بود. منطقه اثر این سامانه نیز همه مناطق استان به‌ویژه نیمه جنوبی، شرقی و غربی استان خواهد بود.

 این هشدار بر پرهیز از کار در ارتفاع، اجتناب از سفرهای غیرضروری و کوهنوردی، کنترل استحکام تأسیسات کشاورزی، آمادگی سازمان‌های امدادی و شهرداری‌ها، توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا، اطلاع‌رسانی به‌موقع و آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور اتخاذ تمهیدات لازم باهدف کاهش خسارات احتمالی تأکید کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114658
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.