زنگ انقلاب در کرمان نواخته شد

آیین باشکوه نواختن زنگ انقلاب با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه در مجتمع آموزشی حضرت خدیجه (س) کرمان برگزار شد.

آیین باشکوه نواختن زنگ انقلاب با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه در مجتمع آموزشی حضرت خدیجه (س) کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، در آیین نواختن زنگ انقلاب در مجتمع آموزشی حضرت خدیجه (س) ضمن تبریک آغاز دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در این ایام امام خمینی (ره) پس از ۱۴ سال تبعید و ناملایماتی که برای این بزرگ مرد تاریخ معاصر دنیا فراهم شده بود در نهایت پایداری امام نتیجه داد و دشمن تسلیم اراده امام شد و در دوازده بهمن‌ماه سال ۵۷ این انقلاب مسیر خود را پیموده و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.

وی افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با دهه فجر می‌فرمایند: «دهه فجر مظهر شکوه عظمت و فداکاری ملت ایران است» و چقدر زیبا امام جامعه ما فرمودند؛ اگر به همین سه نکته در صحبت‌های ایشان توجه کنیم شاهدیم که این‌ها در انقلاب نیز موج می‌زند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کرمان، با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: امامی عزیز، شجاع، عظیم‌الشان، فقیهی وارسته که تاریخ مردی به بزرگواری، جامعیت و شجاعت امام پس از حضرات معصومین بتواند چنین انقلاب بزرگی را رفم بزند.
وی افزود: مردمی هم که این انقلاب را رقم زدند مردمی فداکار هستند که از صدر انقلاب تا به امروز از اسلام حمایت نموده و جانشان را فدا کردند.
علیدادی سلیمانی در خصوص نقش مدارس و آموزش و پرورش در پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: دانش‌آموزان در همه صحنه‌های انقلاب که نیاز بود خوش درخشیدند، هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در حفاظت و حراست این انقلاب. در سال‌های ۵۶، ۵۷ یادمان می‌آید روزی نبود که مدارس به دلیل راهپیمایی‌های دانش‌آموزان تعطیل نشود.
وی همچنین در رابطه با نقش دانش‌آموزان در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: در جنگ تحمیلی هزاران دانش‌آموزان در هر عملیات‌های مختلف حضور داشتند و وقتی پیکر شهدا برمی‌گشت در جمع آن‌ها حتما دانش‌آموز هم حضور داشت؛ پس از جنگ‌ نیز هر جا که خط امام نظام نیاز به حمایت داشت دانش‌آموزان و معلمین که تربیت‌کننده آن‌ها هستند پیشتاز هستند.
همچنین علی زینی‌وند، استاندار کرمان، گفت: خدمات در دهه فجر تشریح خواهد شد و همه مسئولین در همه شهرها خدمات انقلاب اسلامی را به مردم می‌رسانند.
وی افزود: خدا را شاکریم انقلاب اسلامی فضایی فراهم‌ کرده است که کافی است کسی اراده کند تا زمینه خدمت او به مردم فراهم شود ولو آن شخص عشایرزاده‌ای مانند سردار بزرگ شهید سلیمانی باشد و این از برکات جمهوری اسلامی است که امیدواریم در دل نسل جدید ما سردار سلیمانی‌ها همچنان پرورش یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84459
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.