میانگین رتبه آموزشی استان ۲۵ است


طی سه سال پیشرفتی در آموزش نداشتیم

سال گذشته از هر ۱۰۰ نفر دانش‌آموز مقطع ابتدایی ۲ نفر تکرار پایه خوردند، کیفیت آموزش نه تنها در مقطع ابتدایی بلکه در مقطع کنکور نیز با سهم پایین کرمان در رتبه‌های اول نمایان است.مواردی که در نشست خبری مدیر کل اموزش و پرورش مورد پرسش و مطالبه خبرنگار کرمان‌نو قرار گرفت.

رضا رضایی، مدیر کل اموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان‌نو ، مدعی است که با توجه به جذب سرباز معلم‌ها و موارد دیگر در استان کیفیت آموزش پایین امده و چاره‌ای جز دوره‌های اموزشی برای معلمان نداریم.

رضایی در این نشست خبری متذکر می‌شود که طی سه سال اخیر نه تنها رشدی در آموزش نداشتیم بلکه با افت آموزشی مواجه بوده‌ایم. به گفته او در مقطع کنکور است که می‌توان بررسی کرد که دبیر چه کاری انجام داده و دانش‌آموزانش در چه وضعیتی قرار دارند.

بنا به آماری که او ارایه می‌دهد میانگین رتبه آموزشی کرمان در ریاضی، تجربی، هنر و انسانی در میان استان‌های کشور ۲۵ بوده است.مدیر کل اموزش و پرورش استان کرمان علت اصلی کمبود فضای آموزشی را حضور اتباع افاغنه و مهاجران شهرستانی می‌داند.

به گفته رضایی، بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید از اتباع افغانستانی به جمعیت دانش‌آموزی استان کرمان اضافه شده است که عمده این افراد در شهر و حاشیه شهر کرمان هستند.

رضایی با بیان اینکه ۱۶۷مدرسه نیمه تمام در سراسر استان کرمان داریم که در حال ساخت است که تعداد قابل توجهی از اینها در شهر کرمان قرار دارند، گفت: تمام مدارس مقاوم کرمان بعد از انقلاب ساخته شده است که الان هم زمان زیادی از سال ساخت آنها می‌گذرد و نیاز به بازسازی دارند.

او با اشاره به اینکه ۶۰۰میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش استان کرمان اختصاص داده شده که باید طی سه سال پرداخت شود، افزود: امسال مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که هنوز تخصیص داده نشده است و اگر کل این اعتبار محقق شود، مشکل فضای آموزشی کرمان برطرف می‌شود.

کمبود نیرو را با نیروهای حق‌التدریس جبران کردیم

مدیر کل اموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در سطح استان مشکلی در بحث نیرو و کمبود نیرو نداریم ، گفت: کمبود نیرو را با نیروهای حق‌التدریسی جبران کرده‌ایم.
به گفته رضایی در نقل و انتقال برون استانی ۴۸۱ نفر درخواست ورود داشتند که با انتقال بیش از ۲۰۰نفر موافقت شد. او با بیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر از همکاران نیز درخواست خروج از استان کرمان را داشتند، ادامه داد: نقل و انتقالات بر مبنای امتیاز همکاران انجام شد و به اعتراضات نیز رسیدگی کامل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد ابلاغ‌های همکاران تمام شد و ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است، گفت: بالغ بر ۶ هزار نفر در فرآیند نقل و انتقالات آموزش و پرورش استان کرمان قرار گرفتند که حدود ۳ هزار نفر در درون استان جابه‌جا شدند و حدود ۸۰۰ نفر هم انصراف دادند و یا امکان انتقالشان وجود نداشته است.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اعتراضات فرهنگیان به شرکت تعاونی سحاب فرهنگیان ،گفت: بنده عضو سحاب فرهنگیان نیستم و در این سال‌ها نه یک ریال گرفته‌ام و نه دخالتی داشتم. او با اشاره به اعتراض فرهنگیان به فروش هتلی در مشهد از دارایی‌های شرکت به ارزش ۵۲ میلیارد تومان ، گفت: من به خاطر اعتراض همکارانم به این موضوع معترض شدم که چرا این دارایی به این مبلغ اندک فروخته شده است، اما در حقیقت این شرکت خصوصی است و اداره کل اموزش و پرورش دخل و تصرفی در انتصاباتش و فعالیتش ندارد.

او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد بازماندگان از تحصیل، بیان کرد: به دلیل تعطیلی مدارس در سال‌های کرونایی، آمار دقیقی از بازماندگان تحصیل در استان نداریم اما تعداد زیادی از آنها شناسایی و به مدارس فراخوانده شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98333
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.