مدیرکل آموزش و پرورش استان


۴۱ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم کرمان در مدارس فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کرمان با بیان اینکه ۱۷۵ هنرستان فنی و حرفه‌ای، ۲۰۴ کاردانش و در مجموع ۳۷۹ هنرستان در این استان فعال است، گفت: ۴۱ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم کرمان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، رضا رضایی روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه کرمان رتبه نخست کشوری تحصیل دانش‌آموزان را در مدارس فنی و حرفه‌ای دارد افزود: بیش از ۵۰ طرح دانش‌بنیان و پژوهش‌محور طی چهار سال اخیر توسط دانش‌آموزان کرمان به وزارت آموزش و پرورش ارائه شده که بیانگر رشد علمی این مراکز است.

وی اظهار داشت: ۱۲ هنرستان کارآفرین نیز با رویکرد تخصصی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری در کرمان راه اندازی شده که نقش مهمی در ارتقا سطح علمی هنرستان‌های این استان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان به تاسیس چهار هنرستان هنرهای زیبا در این استان اشاره و تصریح کرد: با جذب اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، تجهیزات تخصصی برای هنرستان‌های کرمان خریداری شده است.

توسعه آموزش های فنی و حرفه ای از نیازهای اساسی کشور است

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین توسعه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش و تربیت نیروی انسانی ماهر را از نیازهای اساسی کشور برشمرد و گفت: در زمینه ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش همه دستگاه‌های اجرایی بویژه در بخش صنعت و معدن موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی با تجهیزات و امکانات موجود برای رفع نیاز جامعه در حوزه کارآفرینی می‌توانند اثربخش باشند، موضوع برون سپاری و تعامل بین شرکت‌های صنعتی با آموزش و پرورش و فعالیت هنرجو در محیط واقعی کار سبب کارآمدی بیشتر خروجی هنرستان‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه توسعه متوازن به این معنی است که دانش‌آموزان را به گونه‌ای به سمت دوره متوسطه دوم هدایت کنیم که ۵۰ درصد آنها به سمت هنرستان‌ها بروند، گفت: در کرمان مشکلی به لحاظ تنوع رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش نداریم.

وی با اشاره به خرید ۶۰ میلیارد تومانی تجهیزات هنرستانی در استان و در دستور کار بودن خرید ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات دیگر اظهار داشت: احداث هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای اقدامی ارزشمند است، اما باید پذیرش هنرجویان نیز با توجه به نیاز جامعه صورت گیرد تا در آینده شاهد انباشتگی نیرو در یک رشته و منطقه و کمبود نیرو در منطقه و رشته‌ای دیگر نباشیم.

نشست هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای توسعه و تقویت هنرستان‌ها، با حضور مشاور اجرایی، معاون آموزش متوسطه و رییس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش این استان در سالن کنفرانس شهید جعفری برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98474
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.