استاندار کرمان:


دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی در کرمان می‌ماند / کرمان بهار ۱۴۰۲ میزبان شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی

استاندار کرمان با اشاره به دلایل تغییر زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان، تأکید کرد: تصمیم تغییر زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران دلیلی بر انتقال میزبانی و دبیرخانه این جشنواره به استان دیگری نیست و استان کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی ایران می‌ماند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و عضو شورای  سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان بیان کرد: جشنواره موسیقی نواحی ایران یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی است که هر ساله به میزبانی استان کرمان و با حضور هنرمندانی برجسته از سراسر کشور برگزار می‌شد.
وی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از این جشنواره ملی بیان کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و مناسب نبودن هوا در آبان‌ ماه، پیشنهاد استان بر تغییر زمان برگزاری به فصل بهار بوده است و لذا این جشنواره سال ۱۴۰۲ به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.
فداکار یکی دیگر از دلایل تغییر زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان را افتتاح تالار مرکزی عنوان و اضافه کرد: در سال‌های گذشته جشنواره موسیقی نواحی ایران در سالن‌های غیر تخصصی برگزار می‌شد، اما افتتاح تالار مرکزی کرمان تا پایان سال جاری ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری این جشنواره فراهم می‌کند.
استاندار کرمان تصریح کرد: تالار مرکزی کرمان به دلیل دارا بودن امکانات تخصصی و سالن‌های مدرن، مکانی مناسب و در شأن مردم و هنرمندان برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران است.
استاندار کرمان با اشاره به استقرار دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی ایران در استان کرمان، تأکید کرد: تغییر زمان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران دلیلی بر انتقال میزبانی و دبیرخانه این جشنواره به استان دیگری نیست و استان کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی ایران می‌ماند.
فداکار گفت: پیگیری و تاکید استان برای برگزاری جشنواره در زمانی مناسب‌تر از فصل سرما و بهره‌مندی حداکثری مردم دیار کریمان از آن بود، اما وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفتند این دوره از جشنواره در استان دیگری برگزار شود.
وی تاکید کرد: این مسأله قطعا به معنای انتقال میزبانی و دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی نیست و همانطور که توسط مسئولان وزارتخانه اعلام شده است، علت برگزاری این دوره از جشنواره به میزبانی استانی دیگر به دلیل آماده نبودن تالار مرکزی کرمان است و در سال آینده با بهره‌برداری سالن مرکزی کرمان، شاهد برپایی جشنواره در استان خواهیم بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98484
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.