دریافت پاداش برای مشترکان کم مصرف برق

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان از دریافت پاداش در محاسبه قبوض برق برای مشترکانی که در مصرف برق بویژه در اوج پیک بار تابستانی، صرفه جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند خبر داد.

محمد محسنی معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان گفت: طرح پاداش خوش حسابی از ۱۵ خرداد سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و مشترکان شرکت توزیع برق با ۱۰ درصد صرفه جویی می توانند در این طرح سهیم شوند.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف در واقع مدیریت منابع ملی است که این مهم با برنامه ریزی و رعایت نکات ساده در حوزه برق می تواند عملیاتی شود و از هدر رفت منابع جلوگیری کند.

محسنی اظهار داشت: ۶۵۰ مگاوات به طور متوسط مصرف روزانه برق در شمال این استان است که در اوج پیک بار در تابستان به ۷۵۰ مگاوات نیز می رسد که نیاز به صرف هزینه، نیروی انسانی و سوخت زیادی دارد.

وی با اشاره به کاهش خاموشی در شبکه برق استان کرمان تصریح کرد: با انجام اصلاحات و عملیات بهسازی و همچنین پایش و بررسی مستمر شبکه و تعمیرات، نرخ خاموشی از ۸۹۰ دقیقه در سال ۹۴ به ۴۴۵ دقیقه به ازای هر مشترک در سال گذشته رسیده است.

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان ادامه داد: با وجود فرسودگی و طول عمر شبکه، استفاده غیرمجاز از شبکه و انشعاب های غیر قانونی توانستیم تلفات شبکه را در چهار سال گذشته از ۱۲ درصد به هشت درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه متوسط عمر شبکه برق در استان ۲۰ سال است گفت: در راستای بهبود عملیات نظارت بر شبکه برق، اجرای طرح هوشمند سازی(هوما)، توسعه خط گرم و اتوماسیون شبکه،  بهره وری و تسهیل امور را افزایش داده است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بیان کرد: ۱۶ مرکز اتفاقات برق در حوزه شمال استان داریم که مشترکان را پوشش می دهند و به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان هستند.

وی تاکید کرد: شهروندان در ساخت و سازهای خود حریم شبکه را حفظ کنند که این حریم در خطوط فشار متوسط ۲ متر و ۱۰ سانتیمتر و در خطوط فشار ضعیف یک متر و ۳۰ سانتیمتر است.

محسنی با اشاره به همکاری مردم برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف برق تصریح کرد: چالش های صنعت برق با هم افزایی و آگاه سازی توسط مسئولان و رسانه ها و همچنین مسئولیت پذیری شهروندان و مشترکان به آسانی حل می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53163
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.