رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان:


بیش از ۲ هزار میلیارد ریال پولشویی در کرمان کشف شد

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان با اشاره به پولشویی کشف‌ شده از قاچاقچیان موادمخدر طی هشت ماهه اخیر در این استان گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پولشویی کشف و از این قاچاقچیان در این مدت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اموال شناسایی و توقیف شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، علیرضا سوری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۵۵ تن کشفیات موادمخدر نیز از ابتدای سال تا ۱۸ آذرماه در استان کرمان ثبت شده و باندها و شبکه‌های منهدم شده نیز ۳۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ادامه داد: همچنین در همین مدت دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر نیز ۲۶ درصد افزایش داشته است.
سوری افزود: همچنین بیش از پنج هزار و ۵۵۸ خرده‌فروش مواد مخدر در استان کرمان دستگیر و هشت هزار معتاد نیز جمع‌آوری شده که ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.
او به افزایش پنج‌درصدی پلمب اماکنی که طی سال جاری اقدام به فروش موادمخدر کرده‌اند اشاره و تصریح کرد: آمار پرونده‌های تشکیل شده موادمخدر در کرمان ۳۴ درصد افزایش و کشفیات کاهش داشته است.
سوری به اجرای طرح‌های ارتقای امنیت، کنترل محورهای مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و پاک‌سازی اطراف اماکن آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: طی سال جاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ طرح در استان کرمان به مرحله اجرا درآمده و در این راستا بیش از ۳۳ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان ادامه داد: هزار و ۲۰۰ معتاد و فروشنده مواد مخدر هم‌زمان طی اجرای یک طرح در کرمان دستگیر شدند.
سوری به رصد بیش‌ازپیش فضای مجازی طی سال جاری به‌منظور کشف مواد مخدر در کرمان اشاره و تصریح کرد: طی هشت‌ماهه سال جاری ۱۲۵ مورد تخلف در فضای مجازی در زمینه مواد مخدر شناسایی شده است.
او ادامه داد: دراین‌رابطه ۳۲ پرونده عملیاتی و ۱۲ پرونده اطلاعاتی نیز تشکیل شده است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان افزود: در این مدت ۴۸ مورد تبادل اطلاعات در فضای مجازی با استان‌های دیگر برقرار که منجر به کشف موادمخدر و یا وسایل و ادوات مصرف موادمخدر شده است.
او با بیان اینکه در این مدت ۳۰۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر از طریق رصد فضای مجازی کشف شده که توقیف پنج خودرو و دستگیری ۲۰ نفر با اجرای پنج طرح را داشته‌ایم.
سوری افزود: مواد صنعتی هنوز هم مواد مصرفی اول در کشور و استان کرمان نیستند و کشفیات ماده مخدر شیشه طی سال جاری روند کاهشی داشته است.
او با بیان اینکه شدت مصرف موادمخدر صنعتی در سال قبل بیشتر از سال جاری بود گفت: از شدت مصرف این ماده به دلیل عوارض برجای‌مانده از مصرف آن کاسته شده است.
سوری با اشاره به اینکه امار حدود چهارهزار معتاد متجاهر در استان کرمان ثبت شده است گفت: طی هفته گذشته و در قالب یک طرح یک‌روزه ۲۲۰ نفر معتاد از میدان ارگ و مشتاق جمع‌آوری‌شده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112194
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.