استاندار کرمان: هیچ اجباری برای آموزش حضوری نیست

استاندار کرمان در ستاد مقابله با کرونا استان اعلام کرد: هیچ اجباری برای آموزش حضوری نیست و در نهایت والدین باید تصمیم بگیرند.

دکتر«محمدجواد فدایی» ظهر امروز ۱۵ شهریورماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: درباره مسئله بازگشایی مدارس ظرف چند روز گذشته تصمیمات متفاوتی با تصمیمات گذشته بیان شد و در فضای مجازی اظهارنظرهای مختلفی صورت گرفت.

وی با اشاره به موضع شورای آموزش و پرورش و ستاد کرونای استان بیان کرد: در این جلسات پنج اصل را مبنای بازگشایی قرار دادیم و بر مبنای این اصول ما رفتار می‌کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: آموزش و پرورش در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود، ضمن اینکه سلامت مردم و دانش آموزان جزو اولویت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری ارجح است، گفت: دولت و آموزش و پرورش باید امکانات دسترسی به آموزش حضوری و مجازی را فراهم کنند و والدین دانش آموز مجاز به تصمیم‌گیری درباره نحوه آموزش فرزندان هستند و این موارد از اصول بازگشایی مدارس است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای آموزش حضوری نیست و در نهایت والدین باید تصمیم بگیرند اظهار کرد: اگر دانش آموز در کلاس آموزشی شرکت نکرد باید تکلیف آموزش مشخص شود به‌طوری که دانش آموز آموزش را از طریق آموزش حضوری یا آموزش آنلاین یا آموزش آفلاین فرامی‌گیرد.

نظارت علوم پزشکی بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی

فدایی با اشاره به اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرا شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری کلاس‌ها به یک سوم رسیده، تصریح کرد: کلاس‌های ۴۰ نفره به سه قسمت تقسیم شده و کلاس‌ها به‌صورت روزهای زوج و فرد برپا می‌شوند ضمن آنکه هر کلاس نیز  ۱۰ یا ۱۵ نفره تشکیل خواهد شد.

فدایی درباره نحوه نظارت بر سرویس مدارس اظهار کرد: کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، شهرداری کرمان، پلیس راهور، معاونت امور عمرانی استانداری و نماینده انجمن اولیاء و مربیان در این خصوص تصمیم گیری کنند و مصوبه آن به سایر شهرها تعمیم داده شود.

وی تصریح کرد: اصل بر برگزاری کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است و حتما باید فاصله بین دانش آموزان یک تا یک و نیم متر باشد که تاکید ما بر یک و نیم متر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55181
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.