یک بام و دو هوای مسئولان کرمانی در آمار کرونا| چقدر خوبیم ما!

جلسه ستاد کرونای شهرستان کرمان در حالی برگزار شد که کرمان جزو معدود نقاط نارنجی در کشور است. با این حال مسئولان معتقدند عملکرد خوبی داشتند و آمارها ملاک نیست.

در این جلسه حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس علوم پزشکی استان گفته طی ماه نخست اجرای طرح شهید سلیمانی در هدف‌گذاری اولیه در ماه اول باید به کاهش ۳۰ درصدی بستری‌ها و کاهش ۱۰ درصدی فوتی‌ها می‌رسیدیم که در یک ماهه اول اجرای طرح، بستری‌ها تا ۶۰ درصد و مرگ و میر تا ۷۰ درصد کاهش داشته، بنابراین از هدف گذاری طرح بسیار جلوتر هستیم.

آنطور که ایرنا نوشته، او در خصوص وضعیت بد شهرستان کرمان گفته آمار را نمی‌توان ملاک و معیار سنجش قرار داد زیرا شهرستان کرمان، هم مرکز استان است و هم از جمعیت و پراکندگی بالایی برخوردار است لذا به طور قطع در چنین شرایطی کار بسیار دشوارتر از سایر شهرستان‌هاست و ملاک و معیار عمل نیز بر همین اساس باید باشد.

این مقام مسئول همچنین گفته

مدیریت صحیح و تلاش شبانه‌روزی نیروها موجب شد از وضعیت قرمز به نارنجی برسیم.

در همین حال علی بابایی، فرماندار شهرستان کرمان هم گفته شاید بر اساس آمار جایگاه مناسبی نداشته باشیم اما در عمل اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش آمار مبتلایان به کرونا انجام شده و ملاک عمل هم همین اقدامات است.

به گفته او به دلیل ارسال نشدن به موقع آمار به مقامات مسئول در مقیاس آماری در رتبه بندی استانی جایگاه مناسبی کسب نکردیم اما در اجرا حتی از مقیاس طرح نیز جلوتر هستیم.

از این اظهارنظرها چنین به نظر می‌رسد که وقتی آمارها به گونه‌ای باشد که عملکرد مسئولان را خوب جلوه دهد، از آن مایه می‌گذارند اما اگر آمارها نشان دهد دستگاه‌های مسئول علمکرد مناسبی نداشته‌اند، آمار، ملاک و معیار نباید باشد!

این در شرایطی است که چندی پیش استاندار کرمان از وضعیت بد کرونا در برخی شهرستان‌ها انتقاد کرد و هشدار داد که با کم‌کاری مدیران برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ثبت ۲۳ بستری و ۳ فوتی جدید ناشی از کرونا در استان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61499
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.