رئیس هیئت مدیره مرکز قنات استان کرمان:


زیرگذر میدان آزادی زیرسازی نشده

محمد برشان با اشاره به وضعیت میدان آزادی، خطاب به مسئولین مربوطه گفت: تا کی می‌خواهید آب‌های زیر گذر آزادی را با موتور پمپ تخلیه کنید؟ شما باید قبل از اجرای پروژه برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی می‌کردید.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، زیرگذر میدان آزادی زیرسازی نشده است. به گفته رئیس هیئت مدیره مرکز قنات استان کرمان، زیرگذر میدان آزادی به دلیل آنکه زیرسازی نشده و معبر قنات‌ها بوده، ممکن است بر اثر شدت بارندگی‌ها، آب از آن بالا بزند، ضمن آنکه آب فاضلاب به دلیل داشتن مواد شیمیایی بتن را تخریب و سازه را ویران می‌کند.

این نویسنده و پژوهشگر قنات تاکید کرد: نباید نسبت به عبور قنات‌ها از زیر زمین بی‌اعتنا بود. این قنات‌ها در آینده خسارات جبران ناپذیری به شهر وارد می‌کنند. خاک کرمان تحمل ساختمان‌های بلند مرتبه همچون برج اول، پاسارگاد و … را ندارد زیرا سیستم فاضلاب آن‌ها وارد زمین شده و این آب‌ها در زیر زمین ساماندهی نشده است.

دیگر چه خبر؟

برشان، افتتاح دفتر قناتی در شهرداری کرمان را الزامی دانست و بیان کرد: باید قبل از هر ساخت و سازی در شهر کرمان از این دفتر مجوز گرفته شود. قبل از هر ساخت و سازی باید بررسی شود که آیا آن ساختمان، روی دالان قنات قرار می‌گیرد یا خیر و وضعیت آن دالان چگونه است؟

او ادامه می‌دهد: قنات‌های زیادی از زیر خانه‌های شهرک مطهری رد می‌شده و همچنین شاهدیم در بلوار امیرکبیر در کوچه باغ بهرامی ساختمانی وجود دارد که ۲۰ سانتیمتر کج شده که دلیل آن عبور قناتی از زیر آن ساختمان است که قبل از احداث این بنا، زیرسازی و بهسازی لازم صورت نگرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95002
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.