معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان


شهریه مهدکودک‌ها بر اساس خدماتی که می‌دهند متفاوت است

زحمتکش معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه نسخه واحدی برای شهریه همه مهدهای کودک وجود ندارد، افزود: مهدهای کودک بر اساس مدارکی که در سامانه درگاه ملی مجوزها بارگذاری می‌کنند، سطح‌بندی می‌شوند و طبق این سطح‌بندی و خدماتی که ارائه می‌دهند شهریه آنها تعیین می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خاطرنشان کرد: هر مهدکودکی که زودتر نسبت به بارگذاری کامل مدارک در سامانه درگاه ملی مجوزها اقدام کند قطعاً زودتر می‌تواند شهریه جدید خود را دریافت کند.

نمی‌توانیم درصدی اعلام کنیم

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان تصریح کرد: نرخ مشخصی برای مهدهای کودک وجود ندارد و نمی‌توان درصدی برای افزایش این شهریه اعلام کنیم.

او با تأکید بر اینکه مهدها ازلحاظ فضای فیزیکی، مهارت نیروی انسانی و شرایط کاری بررسی می‌شوند، تأکید کرد: شهریه مهدهای کودک بر اساس کیفیت سنجی و خدماتی که می‌دهند، متفاوت است

مهدها نمی‌توانند به‌دلخواه شهریه تعیین کنند!

 زحمتکش با اشاره به اینکه شهریه هر مهدکودکی باتوجه‌به امکانات، فضا و خدماتی که ارائه می‌کند، تعیین و سنجیده می‌شود، اظهار داشت: نظارت بر مهدهای کودک مانند روال نظارت بر فعالیت مدارس است و از طریق ارزیابی عملکرد این نظارت صورت می‌گیرد که مهدهای کودک نمی‌توانند به‌دلخواه خودشان شهریه تعیین کنند و تعیین شهریه برعهده سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک است که بعد از بارگذاری مدارک در درگاه ملی مجوزها آن را تعیین می‌کند.

 او با اشاره به اینکه بعضی مهدهای کودک به‌ازای ساعات اضافه‌ای که خدمات به کودکان ارائه می‌دهند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند، اظهار داشت: موضوع ساعات اضافه هم در سامانه درگاه ملی مجوزها برای مهدهای کودک مشخص شده و با تأیید این گزینه، تعیین شهریه نیز با آن سنجیده می‌شود.

والدین چگونه به هزینه‌های گزاف بعضی مهدکودک‌ها اعتراض کنند؟

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مهدهای کودک طبق شیوه‌نامه ارسالی، زیرمجموعه آموزش ابتدایی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: والدینی که به هزینه‌های مهدهای کودک اعتراض دارند می‌توانند به واحد ارزیابی آموزش ابتدایی ادارات آموزش‌وپرورش به‌صورت حضوری مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند تا دراسرع‌وقت نسبت به اعتراض آنان رسیدگی شود.

او اظهار داشت: اگر مهدکودکی برخلاف مقررات، شهریه گرفته باشد، کارگروه بررسی تخلفات در حوزه معاونت ابتدایی استان به محض گزارش، تیم ارزیابی، اعزام می‌کند و در مرحله اول تذکر شفاهی و در مرحله دوم، تذکر کتبی داده می‌شود.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان شمار (مهدهای کودک) مراکز پذیرش کودکان صفر تا ۶ سال یا همان کودکستان‌ها را در استان کرمان یک هزار و ۸۰۰ مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۱۷۱ مهد در شهر کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109637
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.