رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در دیدار با سرپرست شهرداری کرمان:


از مدیران ریسک‌پذیر حمایت می‌کنیم

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری کرمان، گفت: در حوزه مدیریت شهری هیچ بن‌بستی وجود ندارد و ما از مدیران ریسک‌پذیر حمایت می‌کنیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از کرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، سرپرست شهرداری و مدیران شهرداری کرمان، با بیان اینکه دستگاه قضایی استان کرمان از مدیران ریسک‌پذیر و مثبت برای رفع مشکلات مردم حمایت می‌کند، افزود: اگر مدیران خود را در قیدوبند روال معمول اداری معطل کنند، به‌طورقطع موفقیت و زمینه خدمت‌رسانی جهادی به مردم، محقق نخواهد شد.
حجت‌الاسلام حمیدی، با بیان اینکه، تمام ارکان حاکمیت در استان کرمان باید درجهت داشتن یک شهر زیبا و درخور شأن پایتخت مقامت جهان اسلام به مجموعه شهرداری کمک کنند، گفت: دستگاه قضایی استان کرمان، آمادگی دارد با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، درجهت رفع مشکلات مردم همکاری و در مواقع لازم، به لحاظ حقوقی و قضایی، حمایت کند.
رئیس شورای قضایی استان کرمان، با اشاره به اینکه مردم نیازمند یک فضای بانشاط و شاد در شهر هستند، خاطرنشان کرد: توجه به مبلمان شهری، فضای سبز مناسب و نظافت شهری از انتظارات به‌حق و اولیه مردم از مجموعه شهرداری است که باید به آن توجه شود.
او ادامه داد: در تحقیقات علمی در حوزه جرم‌شناسی نیز ثابت شده که در هر شهری که به فضاسازی محیطی و زیباسازی شهری توجه بیشتری شده، میزان جرایم خشن به نسبت سایر اماکن، کاهش‌یافته است.
حجت‌الاسلام حمیدی، انتخاب نیروی بومی در رأس مجموعه شهرداری را به دلیل آگاه‌تر بودن به امور شهر، مهم دانست و افزود: آقای تویسرکانی، از مدیران خوش‌نام، مومن و پرانرژی در بازرسی کل استان کرمان بودند و خوشبختانه باتوجه‌به سمت‌های وی در بازرسی استان، ایشان نسبت به مسائل شهری و شهرداری آشنایی کامل دارند.
او با اشاره به حوزه اختیارات شورای اسلامی شهر گفت: نظارت بر شهردار و مجموعه شهرداری از وظایف این شوراست و اعضای شورا، وظیفه دارند برای قطار توسعه شهری، ریل‌گذاری کنند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، تأکید کرد: در حوزه مدیریت شهری، هیچ بن‌بستی وجود ندارد و نباید اجازه دهیم برخی اختلاف‌نظرها که در هر شورایی امری طبیعی است، فرصت خدمت‌رسانی به مردم را از آن مجموعه بگیرد.
او خاطرنشان کرد: انتظارات مردم و مسئولان از شهردار جدید و مجموعه شهرداری بالاست و شهرداری برای پیشبرد وظایف و کارهای خود نیازمند حمایت و پشتیبانی قوی شورای اسلامی شهر است که این تنها با اتفاق‌نظر حداکثری اعضای شورای شهر محقق می‌شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، بر هم‌صدایی و هم‌فکری شورای اسلامی شهر، با شهرداری، تأکید کرد و گفت: باید در یک فضای آرام و البته علمی، کارها را به‌صورت جهادی پیش ببریم.
حجت‌الاسلام حمیدی، افزود: شهر کرمان به‌عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام و به دلیل وجود مرقد سیدالشهدا جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و حضور گردشگران داخلی و خارجی، از موقعیت خاصی برخوردار است، اما اولین موضوعی که چشم هر مهمانی را به خود جلب می‌کند، وضعیت مبلمان شهری، نظافت و فضای سبز شهر کرمان است؛ بنابراین، نیاز است تدابیر لازم دراین‌رابطه اندیشیده و آبروی کرمان حفظ شود.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، گفت: ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان، سه ماه بزرگ و سرنوشت‌ساز برای هر فرد مسلمان است و باید از فیض این ماه‌های ارزشمند خداوند بهره‌مند شویم.
او ضمن تبریک انتصاب محسن تویسرکانی به‌عنوان شهردار جدید شهر کرمان، از زحمات سعید شعرباف شهردار سابق کرمان نیز قدردانی کرد و گفت: در این روز گرامی که با شب «لیله‌الرغائب» مصادف است، آرزو می‌کنیم همه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم موفق باشند.

تغییر شهردار به علت ضعف مدیریتی بود 

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز، در توضیح تغییر مدیریت شهری، ازجمله دلایل شورا را برای تغییر شهردار، وجود ضعف در شیوه مدیریت اعلام کرد و گفت: همه اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که در بسیاری موارد بین شورا و شهرداری، هماهنگی لازم وجود ندارد و این مسئله به وضعیت شهر، آسیب می‌زند.
علیرضا نادری، افزود: بااین‌وجود، اتفاق‌نظر کامل بین همه اعضای شورا برای استیضاح شهردار وجود نداشت و با گذر زمان، بسیاری مسائل حل‌نشده، باقی‌مانده بود.
او با بیان اینکه شیوه کار مدیریتی شهردار پیشین ایراداتی داشت، افزود: با تأکید بر چند موضوع، مانند اینکه کارکنان باید همه مسئولیت‌پذیر باشند، کار ساختاریافته باشد و رابطه مدیر با زیردست و بالادست قوی باشد، نگاهی به مدیریت شهری انداختیم و متوجه نواقصی در این ابعاد شدیم.
نادری تصریح کرد: با جلب نظر مخالفان و گفت‌وگو با شهردار پیشین، مسائل را در میان گذاشتم و ایشان را متوجه اوضاع کردیم و درنهایت، به راه‌حلی رسیدیم که نتیجه آن استعفای شهردار بود.
او شعرباف را فردی راستگو، متدین و توانمند خطاب کرد و گفت: متأسفانه ایراد کار ایشان عدم مدیریت صحیح زیرمجموعه بود و شهر از این منظر بود که دچار آسیب می‌شد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به اینکه انتخاب آقای تویسرکانی، مبتنی بر شناخت کافی از ایشان بوده است، افزود: ایشان را ۱۷ سال می‌شناسم و شیوه مدیریت ایشان را هم دیده‌ام.
او بیان کرد: فرد منتخب از سوی شورای اسلامی شهر کرمان، برای مدیریت شهری، فردی توانمند و شیوه کار ایشان، مشخص است که مبتنی بر ایجاد هماهنگی بین کارگران و کارکنان زیرمجموعه است.

شهردار هرچقدر هم قوی باشد، نمی‌تواند بدون تعامل کارها را پیش ببرد

سرپرست شهرداری کرمان نیز گفت: در بدو ورود به شهرداری دغدغه‌های زیادی داشتم، اما متوجه شدم که کارکنان و مدیران شهرداری برای همکاری اهتمام جدی دارند و همه افراد متخصص و خود، شهرداران بالقوه‌ای هستند.
محسن تویسرکانی، با بیان اینکه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات اداری و شهری خوبی در شهرداری داریم، افزود: متأسفانه حال شهر خوب نیست و منابع موجود در شهر مدیریت نشده است.
او تأکید کرد: با آنچه در اختیار داریم می‌خواهیم کاری کنیم تا مردم شیرینی اقدامات و خدمات را بچشند و من به‌عنوان شهردار دوست دارم به‌صورت یک خانواده در کنار همکار کنیم.
تویسرکانی، با اشاره به اینکه هرچند کارهای خوبی انجام شده و باید دراین‌خصوص اطلاع‌رسانی بیشتری می‌شد، بر سرعت انجام کارهای باقی‌مانده نیز تأکید کرد و گفت: شهردار هرچقدر هم قوی باشد، نمی‌تواند بدون تعامل کارها را به‌خوبی پیش ببرد؛ یعنی همکاری درون‌سازمانی و برون‌سازمانی بسیار مهم است.
او، تعامل هرچه بیشتر با دستگاه‌های حاکمیتی را مهم دانست و افزود: ما مسئولان در این دوره، انقلابی کار می‌کنیم و مردم با نگاه کلی به شهر، کل نظام را قضاوت می‌کنند.
سرپرست شهرداری کرمان، افزود: به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی امیدوارم و تعاملات با دادگستری را از اهمیت خاصی برخوردار می‌دانم.
تاریخ خبر:
۱۴۰۲/۱۰/۳۰

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.