با حضور دادستان کرمان؛


موانع پیشروی تقاطع غیرهمسطح محور بم ـ دهبکری بررسی شد

ساخت پل تقاطع غیرهمسطح دِهبَکری از توابع شهرستان بم باهدف حذف یکی از نقاط حادثه‌خیز استان کرمان باگذشت ۱۷ سال از شروع پروژه هنوز تکمیل نشده و این در حالی است که بارها دستگاه قضا دراین‌خصوص ورود کرده تا ضمن برخورد با متخلفان این پرونده، موانع پیشرو را بررسی کند.

به گزارش کرمان نو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان در بازدیدی که صبح روز یکشنبه از تقاطع غیرهمسطح محور بم دهبکری داشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این بازدید موانع موجود بررسی شد تا موانع موجود در راستای اجرای این پروژه برطرف شود.

او اظهار داشت: مقرر شد هفته آینده در جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل اداره راهداری و حتی شرکت نفت که بحث سوخت را پیمانکاران مطرح می‌کنند برگزار گردد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان عنوان کرد: خروجی جلسه باعث می‌شود اجرای پروژه سرعت گیرد تا هرچه زودتر شاهد کاهش تصادفات در این محور باشیم.

بخشی افزود: با وجود همدلی و وحدتی که بین نهادها در سطح استان و به‌خصوص شهرستان بم وجود دارد پروژه نیز سرعت بیشتری می‌گیرد.

او اضافه کرد: قسمتی از پروژه کار مهندسی و اصولی انجام نشده و همچنین سازمان بازرسی نیز گزارش کرده است که دراین‌خصوص مقرر شد در دادگستری شهرستان بم پرونده‌ای تشکیل شود

به گفته او اقدام عوامل ذی‌ربط موجب تضییع حقوق بیت‌المال شده و باید علت سهل‌انگاری ایجاد شده در این پروژه مشخص گردد تا مقصر این مشکل جبران نماید.

بخشی در خصوص نبود اعتبارات برای پروژه گفت: این موضوع در حیطه استاندار و مجموعه استانداری است و دولت باید پاسخگو باشد؛ زیرا دستگاه قضا در این باره اطلاعی ندارد.

مشکل ایجاد شده در پروژه حل می‌شود

در ادامه علی عبداللهی معاون راه روستایی اداره کل راهداری نیز در خصوص ترک‌های ایجاد شده در کنار پروژه و در سطح آسفالت پل تقاطع غیرهمسطح دیده شده می‌گوید: این مشکل مربوط به پیمانکار قبلی پروژه است و البته راهداری به‌عنوان کارفرما هنوز پروژه را تحویل نگرفته است و مطمئناً این مشکلات حتماً پیگیری و رفع خواهد شد .

او بیان کرد: این پروژه از ابتدای شروع طرح تاکنون مبلغ یک‌صد میلیارد تومان هزینه برده و در صورت تخصیص اعتبار با همین قرارداد تکمیل می‌شود.

از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم

پیمانکار پل تقاطع غیرهمسطح نیز گفت: قرارداد ما در این پروژه هشت‌ماهه است و تنها یک ماه از قرارداد گذشته است که از برنامه زمان‌بندی بسیار جلوتر هستیم.

جعفری مدیر شرکت پالیز دژ آریا ادامه داد: پل‌های سمت دارزین انجام شده است و تا پایان ماه نیز ابنیه مسیر دارزین و خاک‌برداری آن انجام می‌شود .

به گفته او در دو ماه آینده مسیر دارزین – دهبکری باز می‌شود .

پیمانکار پروژه تقاطع غیرهمسطح محور بم دهبکری اضافه کرد: مبلغ قرارداد ۶۵ میلیارد تومان است و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.

او می‌گوید در صورت تأمین پروژه فعالیت بیشتری خواهیم داشت و پروژه نیز تعطیل نمی‌شود .

به گزارش کرمان‌نو، این پل، محل تلاقی محور بم – دهبکری و مرغک است که جزو حادثه‌خیزترین مناطق استان کرمان محسوب می‌شود و بارها سیستم قضا برای برخورد با تعلل و کم‌کاری در احداث این پروژه که ۱۷ سال از گذشت احداث آن می‌گذرد ورود کرده است .

قرارگرفتن دهبکری در مسیر تردد بم – جیرفت – بندرعباس و جیرفت – کرمان اهمیت خاصی به این پروژه داده و احداث این پل می‌تواند علاوه بر تسهیل در رفت‌وآمد وسایل نقلیه، موجب کاهش تصادفات در سه‌راهی دهبکری به بم و کرمان نیز بشود.

IMG 20231008 085148 1

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109748
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.