در جریان برگزاری نشست شورای اداری استان اعلام شد؛


کرمان میزبان بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی شد

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان به همراه مدیرکل صداوسیمای این استان چندی قبل در جریان بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که مهرماه ۱۴۰۲ در استان گیلان برگزار شد، در مراسم اختتامیه آن رویداد شرکت کردند و بیرق اجلاسیه را برای برگزاری در دوره بعد به دیار کریمان آوردند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در حالی به میزبانی استان گیلان امسال برگزار شد که در همان اجلاسیه، بیرق این رویداد تحویل ۲ تن از مدیران استان کرمان شد تا بیست و یکمین اجلاس به میزبانی دیار کریمان برگزار شود.

 روز گذشته نیز در جریان برگزاری نشست شورای اداری استان کرمان، این بیرق نمایش داده و اعلام شد که کرمان به‌عنوان میزبان دوره بعد این اجلاسیه، ایفای نقش خواهد کرد.

 حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این زمینه با اشاره به این سخن سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی که “ما ملت امام حسینیم” گفت: سال آینده میزبان بیست و یکمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان در کرمان خواهیم بود.

او توضیح داد: پرچم بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از استان گیلان به استان کرمان رسید.

 حسن‌زاده با بیان اینکه برنامه پیرغلامان حسینی هر سال در یکی از مراکز استان‌ها برگزار می‌شود با اشاره به وجود برنامه‌های متعدد مذهبی در ایام محرم و صفر و فاطمیه در شهر کرمان، گفت: مردم کرمان از دیرباز با برگزاری مراسم عزاداری پرشور در مناسبت‌های گوناگون عشق و ارادت خالصانه خود به حضرت امام حسین (ع) را نشان داده‌اند.

او گفت: همه ظرفیت‌های استان در هر بخش پای‌کار آمده و بسیج شده تا بتواند میزبان شایسته‌ای برای این اجلاسیه بین‌المللی باشد و برنامه‌های متعددی در نظر است که تدارک دیده شود.

مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در مصلای امام خمینی رشت با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد و پرچم این اجلاسیه توسط اسدالله عباسی استاندار گیلان و سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس به معاون استاندار کرمان به نمایندگی از استاندار دیار کریمان اهدا شد.

اجلاسیه پیرغلامان حسینی در رشت

 بیش از ۲ دهه است که ایام محرم و صفر مناسبتی شده تا یادی از پیرغلامان هیئت‌ها و تکایا شود، مردان مردی که نفسشان عشق به ائمه اطهار است و با حضور و پشتیبانی آنان است که هیئت‌های عزاداری این سال‌ها به نحو احسن برگزار شده و حیف است که محرم و صفر بیاید و یادی از این افراد نشود.

 عزاداران حسینی همگی خاطره و حس نوستالژی خاصی به پیرغلامان حسینی دارند؛ موسپیدکردگانی که فقط تدارکاتی و مجری برگزاری عزاداری‌ها نیستند؛ آنان در کلام، رفتار و منش خود نیز سیره نبوی و ائمه را به نمایش می‌گذارند و بزرگی و بزرگواری، شیخوخیت و نقش پدری در نگاه و کلام و رفتارهایشان فریاد می‌زند و الگو و مسیر زندگی دیگران و جوان‌ترهاست.

 شهر و استان کرمان نیز از مناطقی است که انواع مختلف تکیه‌ها و حسینیه‌های قدیمی و مشهور در آن، میزبان عزاداران است که هرکدام حال و هوا و سنت‌های خاص خود را دارند؛ سادات خوش‌رو، تکیه قلعه، قلعه محمود، بنگی‌ها، نوروزعلی، فاطمیه و گلبازخان از جمله این تکیه‌ها به شمار می‌روند که همه‌سال میزبان خیل عظیم عاشقان ائمه اطهار هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109743
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.