تاکید بر استفاده از معافیت حقوق دولتی معادن در زرند

سرپرست فرمانداری زرند گفت:استفاده حداکثری و گسترده از ظرفیت معافیت ۲۰ درصدی حقوق دولتی معادن در شهرستان مورد تاکید است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در راستای هم اندیشی دانشگاه و معدن، نشستی با حضور سرپرست فرمانداری زرند، مدیرکل و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، رئیس اداره صمت، رییس، اساتید و اعضای هیات علمی مجتمع آموزش عالی و تعدادی از مدیران معادن فعال شهرستان در محل مجتمع آموزش عالی زرند برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این نشست و در جمع تعدادی از اعضای هیات مدیره و علمی دانشگاه‌ها و مدیران معدنی زرند، گفت: پیشنهاد‌های قابل اجرا و کارشناسی در راستای ارتقاء بهره وری حداکثری و تحقیق و توسعه که منجر به افزایش تولید در معادن گردد مورد استقبال سازمان صمت قرار می گیرد.

مهدی حسینی نژاد در ادامه بابیان اینکه بودجه و اعتبار پیشنهادات علمی، تحقیقات کارشناسی و دانش بنیان افزایش بهره وری و تولیدات معادن، از طریق شورای معادن استان و از محل تبصره ۵ ماده ۱۴ (معافیت حقوق دولتی) تصویب و تامین خواهد شد، گفت: خوشبختانه در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین این اعتبار برای امسال عدد قابل توجه‌ای خواهد بود.

سرپرست فرمانداری زرند نیز بابیان اینکه منابع حاصل از حقوق دولتی معادن استان به‌طور کامل باید به خود استان اختصاص یابد، می‌گوید: در این زمینه از اختصاص سهم قانونی معادن فعال شهرستان کوتاه نخواهیم آمد و تبعیض به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سیدرضا حسینی نژاد گفت: مخالف توسعه صنایع و معادن نیستیم، اما در مقابل باید مسئولیت‌های اجتماعی معادن مدنظر قرارگیرد و عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت با تاکید بر استفاده حداکثری و گسترده از ظرفیت معافیت ۲۰ درصدی حقوق دولتی معادن در شهرستان جهت ایجاد زمینه رقابت بین بخشی معادن در بحث افزایش بهره وری، تولید و کیفیت و کمیت فرآوری مواد معدنی، گفت: نوآوری در به کارگیری بخشی از درآمد‌های استخراج معادن در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در توسعه همه جانبه خصوصا صنایع پایین دستی شهرستان، امری ضروری است.

حسینی نژاد با تاکید مجدد بر رعایت اصول و دستورالعمل‌ها جهت اجرا و موافقت معافیت ۲۰ درصدی حقوق دولتی، به دست مدیران معادن، خواستار مساعدت، همکاری، همفکری و تعامل حداکثری علمی دانشگاه‌ها با معادن شهرستان در این خصوص شد.

رحمانی رئیس اداره صمت زرند گفت: پارسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و معافیت‌های حقوق دولتی در شهرستان زرند هزینه شده و امسال با کمک دانشگاه‌ها و معادن می‌توان خیلی بیشتر از این مبلغ در راستای بهره وری معادن و محیط زیست و تحقیق و توسعه هزینه کرد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89781
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.