رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:


رشد اقتصادی استان ۳.۸ درصد است | سهم ۵۶ درصدی صنعت و معدن در رشد اقتصادی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن رشد اقتصادی استان در سال گذشته را ۳.۸ درصد اعلام کرد و گفت: ۵۶ درصد از رشد اقتصادی استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این همایش اعلام کرد که ۳۰ درصد فعالیت فولادی کشور در کرمان شکل‌گرفته است و این صنایع در قالب صنایع بزرگ و مادر بوده است.

او دراین‌رابطه با اشاره به قابلیت فولادی استان تأکید کرد که از این پتانسیل استان در قالب برنامه هفتم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا صنایع کوچک و زنجیره ارزش پیرامون این فولادی‌ها شکل گیرد.

شایان‌ذکر است که رشد اقتصادی استان برای امسال ۷.۷ درصد دیده شده است. تیرماه امسال سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرده بود برای تحقق رشد ۷.۷ درصدی اقتصادی در استان کرمان به ۹۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

به گفته محمدرضا وحیدی، دولت ۱۴ درصد این سرمایه‌گذاری را می‌تواند تأمین کند و مابقی باید توسط بخش خصوصی، تسهیلات بانکی، بورس و سایر منابع تأمین شود.

او متذکر شده بود که حدود ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری استان از طریق بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نشئت‌گرفته که با تعامل بخش خصوصی و دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است.

این استان در شاخص فضای کسب‌وکار سال گذشته رتبه آخر کشور بوده است، اما در بهار امسال به رتبه ۱۶ کشور رسیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109351
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.