رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:


اعداد و ارقام برنامه هفتم توسعه غیرواقعی است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان معتقد است اعداد و ارقام برنامه هفتم توسعه غیرواقعی است و وضعیت کف جامعه برخلاف آمار مثبت اعلامی خوب نیست.

به گزارش کرمان‌نو، بابک اسماعیلی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان، در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و هفته صنایع کوچک استان کرمان با طرح این پرسش که آیا ما فقط یک کالای باارزش افزوده قابل‌توجه داریم، گفت: ما نکاهمان شده به شمش فولاد و صادرات کامودیتی‌ها، خام‌فروشی که متأسفانه صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

اسماعیلی در این همایش با بیان اینکه مخالف خام‌فروشی نیستم، گفت: ما در تسلسل تکرار و خطا گیر کردیم و همواره داریم یک‌سری اشتباهات را تکرار می‌کنیم.

او با بیان اینکه گنجینه ژنتیکی مملکت دارد تمام می‌شود، گفت: متأسفانه کامودیتی‌ها دارد صرف هزینه جاری می‌شود و هنوز سمت تولید ارزش‌افزوده نرفتیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تأکید بر اینکه باید به سمت تولید ارزش‌افزوده دار برویم و باید از نظر بانکی به سیستم اقتصادی کشورها وصل شویم .

به گفته اسماعیلی ما از نظر اقتصادی اگر بخواهیم رشد ۸ درصدی داشته باشیم باید اجازه ورود ماشین‌آلات مستعمل را بدهیم و به سیستم اقتصادی دنیا وصل شویم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109347
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.