دادستان عنبرآباد اعلام کرد


از فروش بذر و کودهای تقلبی در جنوب کرمان جلوگیری شود

 دادستان عنبرآباد با تأکید بر اینکه تأمین امنیت غذایی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی باید در اولویت‌کاری جهاد کشاورزی باشد، خواستار جلوگیری از فروش بذر و کودهای تقلبی در جنوب کرمان شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حامد عمرانی دادستان عنبرآباد در دیدار با مدیر، کارکنان و رؤسای مراکز جهاد کشاورزی عنبرآباد ضمن تقدیر از خدمات انجام شده در این حوزه افزود: جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد باید به‌صورت هفتگی ضمن بازدید از حوزه‌های کشاورزی، تخلفات تغییر کاربری را گزارش دهد.

 وی اظهار داشت: بازدید از فروشگاه‌های مواد غذایی در راستای تنظیم بازار و همچنین بازدید از فروشگاه‌های کشاورزی به‌منظور جلوگیری از فروش بذر و کودهای تقلبی نیز به طور مستمر و هفتگی باید انجام شود.

 مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان، خشکسالی و وجود آفت سرخرطومی حنایی خرما را از موضوعات بحرانی این شهرستان دانست و تصریح کرد: در این راستا به دنبال تغییر اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کم آب بر و کشت‌های متمرکز در مناطق جبالبارز جنوبی هستیم.

 پیرنیا ادامه داد: در زمینه مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی توسط پنج اکیپ، از ابتدای امسال تاکنون قریب به ۷۰ هزار اصله درخت خرما مورد پایش قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106889
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.