رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان خبر داد


تشکیل پرونده کیفری برای ترک فعل مدیران در سیل اخیر کوهبنان

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان از منازل آسیب دیده از سیل اخیر در شهرک امام رضا (علیه السلام) کوهبنان بازدید و از تشکیل پرونده کیفری برای ترک فعل مدیران در سیل اخیر خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، میرزایی امروز ۲۴ خردادماه در این بازدید اظهار کرد: متأسفانه بر اثر بارندگی و سیل اخیر شاهد آب‌گرفتگی تعدادی از منازل و وارد آمدن خسارت به ساکنین شهرک امام رضا (علیه السلام) کوهبنان بودیم.

وی با اشاره ضعف زیرساخت‌های این تصریح کرد: رفع این معضلات نیازمند چاره‌جویی اساسی و همت مضاعف مسئولین است.

میرزایی در ادامه با اشاره بر لزوم رفع برخی مشکلات و نارسایی‌ها در کوتاه مدت، افزود: متاسفانه این مهم تاکنون محقق نشده و در سیل اخیر نیز ایرادات جدی به عدم پیش‌بینی و اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه برخی مسئولین شهرستان وارد است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با اشاره به لزوم انجام اقدامات اولیه جهت ممانعت از ورود آب به منازل شهرک های امام رضا (علیه السلام) و شهید سلیمانی و حتی برخی از محله‌های سطح شهر کوهبنان و توابع و مسیل‌ها پس از اعلام وضعیت قرمز و هشدار وقوع سیلاب احتمالی، اظهار کرد: ترک فعل برخی مسئولین و دستگاه‌های متولی در این موارد به خوبی قابل مشاهده است و باید جبران شود.

وی تصریح کرد: در سیل گذشته قطعاً هشدارهای لازم از قبل صادر شده و چنانچه ترک فعل مسئولین به اثبات برسد و طبق نظر کارشناسان مربوطه مسئولی کوتاهی کرده باشد، بدون اغماض برای آن مسئول پرونده کیفری تشکیل خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، میرزایی با گلایه از کوتاهی برخی مسئولین نسبت به شرح وظایف قانونی خود گفت: برخی مسئولان یا نسبت به وظایف خود اشراف ندارند یا اینکه بی‌تفاوت هستند.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان با بیان اینکه تا چه زمانی مردم باید پس از بارش حداقلی شاهد خسارت زیاد به اموال خود باشند؟ گفت: خروجی جلسات ستاد مدیریت بحران باید کاهش خسارت به مردم باشد، نه اینکه شاهد بروز خسارت باشیم.

وی افزود: ترک فعل احتمالی مسئولان در قبال مصوبات ستاد مدیریت بحران قطعا از سوی دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و باید در قبال این مهم باید پاسخگو باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105435
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.