معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان


حضور بیش از ۱۰۰ هزار اتباع غیرمجاز در استان کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه(افاغنه) در استان حضور دارند، گفت: طبق آخرین آمایشی که در اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری از اتباع بیگانه بدست آمده، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر اتباع غیر مجاز در استان کرمان حضور دارند.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز ۱۱ شهریورماه در حاشیه بازدید رئیس اداره پیشگیری از جرائم اقتصادی معاونت اجتماعی قوه قضائیه از روند اجرای برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: کرمان پهناورترین استان در کشور است و در آخرین سرشماری در سال ۹۵، جمعیت استان را بیش از سه میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

سیدمهدی قویدل افزود: به علت هم مرز بودن با استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، متأسفانه سرریز جرائم و مشکلات این استان‌ها به استان کرمان می‌آید و قاچاق سوخت و اتباع بیگانه، مواد مخدر و سلاح و مهمات از موضوع‌های مهمی هستند که از این استان‌ها به کرمان سرریز می‌شوند و با آنها مواجه می‌شویم.

او با اشاره به اینکه استان کرمان به علت هم‌جواری با استان‌های مرزی، در صف اول مبارزه با قاچاق سوخت، مواد مخدر و سلاح و مهمات قرار دارد، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته هر روز در جنوب و شرق استان مقادیر زیادی بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شد. اگر چه هم اکنون با اجرای طرح کدینگ کاهش چشمگیری داشته، ولی این قاچاق هنوز وجود دارد، تبعاتی اعم از تصادفات جاده‌ای خطرناک به علت سرعت خودروهای حامل سوخت و اتباع بیگانه دارد.

 معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به وجود معادن و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی فراوان در استان گفت: علی‌رغم وجود معادن و صنایع و ذخایر بالا در استان کرمان، طبق آمارهای دریافتی از دستگاه‌های مربوطه، متأسفانه کرمان در زمینه اعتیاد. آسیب‌های اجتماعی و فقر در مقایسه با سایر استان‌ها در جایگاه مناسب خود نیست.

 او با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغیه رسیده، خوشبختانه برنامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با برنامه‌های معاونت راهبردی همسان‌سازی شد، گفت: این مهم یک اتفاق خوب است که در ۱۴ هدف اعلامی برای امسال از سوی معاونت راهبردی نیز اولین هدف، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 این مقام قضایی اظهار کرد: تاکنون قریب بر ۴۰۰ گزارش و اعلام‌جرم را در سامانه سجام دریافت و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع دادیم و همچنین برای ۶۳۱ نهاد در راستای دستورالعمل بانک اطلاعاتی تشکیل داده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108327
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.