رئیس‌‌کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد


ممنوعیت صدور مجوز جدید در هفت باغ علوی کرمان

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، گفت: تا زمان اجرای پروژه فاضلاب، مجوز جدیدی در هفت باغ علوی واگذار نشود.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۱۱ شهریورماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان درباره مشکلات فاضلاب هفت باغ علوی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب از بخش خصوصی یک مشاور به شرکت عمران علوی برای اجرای پروژه فاضلاب معرفی کند و جدول زمان‌بندی آن را به ما ارائه دهند. حداکثر تا پایان سال باید مطالعات آن کامل شده باشد.

 او با بیان این مطلب که برای تأمین آب فضای سبز خود اقدام کنید، تصریح کرد: تا زمان اجرای پروژه فاضلاب مجوز جدیدی واگذار نشود.

مهدی بخشی دادستان مرکز استان کرمان نیز در این جلسه تأکید کرد: مشاور از سوی آب و فاضلاب معرفی شود تا بر اساس استانداردها شبکه فاضلاب اجرا کنند.

 نیک‌طبع سرپرست حفاظت محیط‌زیست استان کرمان نیز گفت: هفت باغ علوی در محدوده سفره آب شرب شهر کرمان و ماهان قرار دارد. در سال ۱۳۷۸ مجوزی از دفتر ارزیابی سازمان محیط‌زیست استان با شرط رعایت ضوابط زیست‌محیطی گرفتند.

 او ادامه داد: یکی از ضوابط زیست‌محیطی ایجاد پروژه فاضلاب بود که شرکت عمران علوی برای اجرای پروژه فاضلاب تعهد محضری داده است.

 سرپرست حفاظت محیط‌زیست استان کرمان ادامه داد: پنج واحد از ۳۰ واحد مورد بازرسی، مجهز به سیستم سپتیک هستند و تقریباً مابقی چاه جاذب دارند که بحث تهدید بهداشت عمومی مطرح است.

 او ادامه داد: هفت باغ باید تعهد خود را انجام دهد و مجتمع‌ها و خانه‌باغ‌های جدید در حال واگذارشدن است و مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.

 نیک‌طبع بیان کرد: کاربری مسکونی و خدماتی زیادی در محور هست که باید به شبکه فاضلاب وصل می‌شدند که شرکت آبفا اعلام کرده از نظر فنی امکان اتصال آن به شبکه فاضلاب شهر کرمان وجود ندارد.

 او تأکید کرد: شبکه آب فاضلابی می‌خواهیم که از پساب آن استفاده شود.

نماینده شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ما تعهد اجرای پروژه در محدوده شهرها را داریم و امکان اتصال فاضلاب این محور از نظر فنی وجود ندارد.

 او با تأکید بر آنکه مشاور سرمایه‌گذار این موضوع را بررسی کرد و امکان فنی برای این مهم وجود ندارد، اظهار کرد: به‌صورت فنی می‌توانیم به آنها مشاوره دهیم تا تصفیه‌خانه‌های جداگانه برای تصفیه فاضلاب این منطقه اجرا شود و از پساب آن برای فضای سبز استفاده شود.

 مسئول آب شرکت عمران علوی نیز گفت: سال‌ها با محیط‌زیست مشکل داریم که یا مشاور یا شرکتی معرفی کنند، چهار پنج مشاور برای اجرای این پروژه آوردیم و حدود ۷۰۰ صفحه گزارش ندشته‌اند و آقایان می‌گویند که این مطالعات اجرایی نیست.

 او ادامه داد: در زمانی که زمین به شخص واگذار می‌کنیم باید سیستم سپتینک را اجرا کند و در این صورت به مردم پروانه می‌دادیم و بر این موضوع نظارت داشتیم، اما از زمانی که صدور پروانه‌ها به شهرداری واگذار شد، شهرداری‌ها بدون نظارت پروانه و پایان کار صادر می‌کنند و برایشان مهم نیست که سپتینک اجرا کرده باشند.

 اصلاح طرح هادی روستای سیرچ

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در بخشی از جلسه در خصوص تفکیک بدون مجوز در روستای سیرچ گفت: باید وضعیت موجود حفظ شود و باهدف حفظ باغات ساخت‌وساز جدید صورت نگیرد.

او ادامه داد: طی یک ماه آینده موضوع در فرمانداری مورد بررسی قرار گیرد و راهکار قانونی برای تغییر کاربری‌های صورت‌گرفته ارائه داده و در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح شود.

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در مورد ساخت‌وسازهای غیرقانونی صورت‌گرفته در محدوده و خارج از محدوده طرح هادی نیز گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازها با اختیارات امور اراضی کار انجام شود و حتی می‌توان حکم قلع‌وقمع هم بگیرد.

 او افزود: اصلاح طرح هادی روستای سیرچ انجام شود و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، روال قانونی خود را طی کند.

 همچنین مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در خصوص تفکیک بدون مجوز در روستای سیرچ گفت: روستای سیرچ به‌عنوان هدف گردشگری انتخاب شده؛ لذا طرح هادی این روستا باید بازنگری می‌شد. مشاور تهیه طرح هادی با مشکل مواجه شده؛ زیرا یک‌سری ساخت‌وسازها در محدوده‌های باغات محدوده طرح انجام شده و همچنین در خارج از محدوده نیز ساخت‌وسازهایی صورت‌گرفته است.

 او با تأکید بر آنکه هدف ما حفظ باغات است، تصریح کرد: ۲۲ واحد در محدوده و حدود ۱۳۲ واحد خارج از محدوده ساخت‌وساز غیرقانونی صورت‌گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108328
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.