رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد


وجود ۵۴ پرونده کثیرالشاکی در دستگاه قضائی استان

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی سریع، دقیق و خارج‌ازنوبت به پرونده‌های کثیرالشاکی از سوی قضات در سراسر استان تأکید و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ فقره پرونده کثیرالشاکی در استان کرمان در حال رسیدگی است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۹ شهریورماه در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان اظهار کرد: کمیته‌ای شامل یکی از معاونین قضایی دادگستری استان، رئیس دادگاه تجدیدنظر دادستان مرکز استان، رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان در دادگستری استان تشکیل شده است تا بر روند رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی نظارت بیشتری انجام شود.

او افزود: مهم‌ترین موضوع در پرونده‌های کثیرالشاکی که باید موردتوجه قضات قرار گیرد، موضوع شناسایی و توقیف اموال متهمان در همان ابتدای تشکیل پرونده است.

حمیدی با اشاره به اینکه موضوع اغلب پرونده‌های کثیرالشاکی؛ کلاهبرداری، جعل، خیانت‌درامانت و سرقت است، افزود: در حال حاضر ۵۴ فقره پرونده کثیرالشاکی در استان کرمان در حال رسیدگی است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: بزرگ‌ترین پرونده کثیرالشاکی استان کرمان با ۱۴۵۲ شخص در پرونده مربوط به حوزه قضایی بم و بروات است. همچنین پرونده‌ای با ۵۱۵ شاکی در دادگاه شهربابک و پرونده دیگری با ۲۰۲ شخص در دادسرای کرمان در رتبه دوم و سوم از حیث تعداد اشخاص در حال رسیدگی است.

او با بیان اینکه پرونده‌های کثیرالشاکی امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، افزود: بیشتر پرونده‌های کثیرالشاکی کلاهبرداری‌های شبکه‌ای از طریق جلب‌اعتماد عمومی است.

حمیدی گفت: دادستان مرکز استان در جایگاه مدعی‌العموم و از باب پیشگیری از وقوع جرم باید بر تبلیغات عمومی که بیم کلاهبرداری در آن وجود دارد، نظارت نماید و تدابیری اندیشیده شود تا کلاهبرداران نتوانند از امکانات عمومی شهری مثل بیلبوردها و تبلیغات محیطی در جهت منافع نامشروع خود استفاده کنند.

به پرونده‌هایی که اشخاص پرونده بیش از ۵۰ نفر باشد، کثیرالشاکی اطلاق می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108649
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.