دادستان عمومی و انقلاب زرند خبر داد


تخریب کوره‌های غیرمجاز تولید زغال در زرند

 دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: تعدادی از کوره‌های تولید زغال که افراد سودجو با تصرف در اراضی ملی اقدام به راه‌اندازی آن‌ها کرده بودند، تخریب شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب زرند رضا یعقوبی در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی در زرند افزود: قانون‌گذار برای جرم تصرف اراضی ملی و ریشه‌کن‌کردن بوته‌های مرتعی، مجازات حبس و شلاق در نظر گرفته است.

یعقوبی اظهار داشت: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه‌هایی هستند که از گذشته به ما امانت رسیده و همه ما برای استفاده آیندگان موظف به حفظ و نگهداری از آنها هستیم.

او تأکید کرد: دادستانی زرند به‌منظور صیانت از حقوق عامه در برخورد با این نوع از جرائم با قاطعیت ورود خواهد کرد و افرادی که برای مرتبه دوم اقدام به تصرف مجدد اراضی ملی می‌کنند، محکوم خواهند شد.

دادستان زرند تصریح کرد: طی چندماه گذشته گزارشات مردمی متعددی در خصوص سرقت چوب درختان پسته و تبدیل آن‌ها به زغال در کوره‌های غیرمجاز به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان واصل شده بود.

او بیان کرد: در پی وصول این گزارشات، پرونده‌های متعددی علیه متصرفین در این دادسرا تشکیل و پس از رسیدگی قضایی و قطعیت آرا، امروز با تلاش رئیس و عوامل منابع طبیعی شهرستان زرند تعدادی از احکام قطعیت یافته، به مرحله اجرا درآمد و از اراضی ملی رفع تصرف شد.

 یعقوبی با بیان اینکه غالباً تصرف اراضی ملی توام با تخریب پوشش گیاهی است، خاطرنشان کرد: این عمل در قالب به زهی جداگانه از سوی قانون‌گذار جرم‌انگاری شده است و دستگاه‌های مربوط خصوصاً منابع طبیعی، موظف به حفظ و حراست از منابع ملی هستند و قطعاً کوتاهی احتمالی آن‌ها و عملکردشان زیر ذره‌بین دستگاه قضایی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.