معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان خبر داد


گذشت ۴۵ درصدی کرمانی‌ها در پرونده‌های قضایی

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: بیش از ۷۱ هزار فقره و ۸۴۳ پرونده طی یک سال اخیر منتهی به صلح و سازش شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ مهدی تقی‌زاده در گردهمایی روسای شورا‌های حل اختلاف شهر کرمان گفت:در یک سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۴۸۳ فقره پرونده در شورای حل اختلاف سراسر استان مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ۳۱۴ شعبه حل اختلاف فعال در استان بیان کرد: نسبت پرونده‌های مصالحه شده به نسبت پرونده‌های قابل صلح ۴۵ درصد است .

تقی زاده اظهار کرد : ۲۳۰ شعبه شورای حل اختلاف شهری داریم که از این تعداد ۱۰۳ شعبه صلحی و ۱۲۷ شعبه رای بوده و ۸۴ شعبه نیز روستایی می‌باشند.

او تاکید کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در کل استان ۳۱ روز است که متوسط زمان رسیدگی در شهر کرمان ۲۹ روز است.

معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت:تعداد اعضا اصلی و علی البدل و دبیران شورای حل اختلاف استان یک هزار و ۳۵۹ نفر است که ۷۱۷ نفر از اعضا مرد و ۱۰۵ نفر از اعضا زن بوده و همچنین ۴۳۹ نفر تعداد دبیران زن و ۶۵ تعداد دبیران مرد اصلی در شورا‌های حل اختلاف استان هستند.

در پایان این گردهمایی، روسای شورای حل اختلاف شهر کرمان هر یک مطالب خود را مطرح و به بیان مشکلات و مسائل مربوط به شعبه خود پرداختند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103782
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.