سرمازدگی دسترنج کشاورزان بافت را با خود برد


کشاورزی بافت ۷۹۰ میلیارد تومان خسارت دید

رییس اداره جهاد کشاورزی بافت گفت: سرمازدگی‌های فروردین سال جاری بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد و دسترنج کشاورزان را از بین برد.

حسین الهی‌فر، رییس اداره جهاد کشاورزی بافت افزود: در پی کاهش دمای شدید هوا در برخی از مناطق شهرستان بافت ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آسیب دیدند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۳ هزار هکتار محصولات باغی در بافت طی سال جاری زیر کشت رفته که حدود ۷۰ درصد باغ‌های این شهرستان در فصل شکوفایی محصولات آسیب دیدند.

رییس اداره جهاد کشاورزی بافت با بیان اینکه باغداری، معیشت عمده مردم این شهرستان را تامین می‌کنند تصریح کرد: محصولات باغی بافت شامل گردو و بادام و برخی محصولات سردسیری است.

الهی‌فر با اشاره به درخواست کمک کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی تاکید کرد: دولت با حمایت از کشاورزان خسارت دیده، در واقع معیشت جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفری شهرستان بافت را در شرایط دشوار اقتصادی کنونی یاری می‌دهد.

شهرستان بافت به عنوان بام کویر ایران با طبیعت ییلاقی و کوهستانی، یکی از مناطق خوش آب و هوای دیار کریمان تلقی می شود که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان واقع شده است.

باوجود اینکه طی سال های گذشته پای فعالیت صنایع و معادن به شهرستان بافت باز شده اما بیشتر مردم این شهرستان از راه کشاورزی، باغداری و دامپروری امورات زندگی و معیشت خود را می‌گذرانند.

بیشترین تولیدات گردو به عنوان یکی از محصولات صادراتی استان کرمان را مردم شهرستان های بافت و رابر کشت می کنند و این استان از نظر سطح زیر کشت بیشترین باغ گردوی کشور را در بین استان‌ها دارد.

آمار سرمازدگی محصولات باغداران و کشاورزان بافتی به مراتب بیش از سایر مناطق استان کرمان بوده و این پدیده در شهرستان بافت حادتر گزارش شده است.

سرمازدگی امسال در حالی به ۷۰ درصد باغ های بافت خسارت وارد کرد که سال گذشته نیز آفت زنبور مغزخوار بادام باغ های این شهرستان را طعمه قرار داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103778
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.