دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان اعلام کرد


۵۵ درصد سرقت‌ها در استان، خرد هستند

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان 55 درصد از سرقت‌های استان در سال گذشته در زمره سرقت‌های خرد بوده است و اگر کمپ ترک اعتیاد کبوترخان راه‌اندازی شود، شاهد کاهش چشمگیر سرقت‌های خرد و ایجاد وضعیت مناسبی در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از برنا، مهدی بخشی در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: طی سال جاری موضوع سرقت در کنار بحث حجاب و عفاف از اولویت‌های کار دستگاه قضایی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آمارهای موجود در حوزه سرقت‌ها مشخص است و دلیل اصلی آن وضعیت معیشتی حاکم بر جامعه است که به منظور رفع مشکلات موجود باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: در حوزه کوتاه مدت می‌توان اقداماتی از جمله عدم اعزام به مرخصی مددجویان مربوط به سرقت را انجام داد که اقدامات این حوزه از سال گذشته آغاز شده و این و این در حالی است که سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را نیز در دستور کار داشته‌ایم.

بخشی تدوین بانک اطلاعات سارقان، اجرای طرح نگهبان محله و استفاده از ظرفیت‌های بسیج جهت نظارت بر محلات را از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت به منظور پیشگیری از سرقت دانست و افزود: در حوزه میان مدت به منظور کاهش سرقت‌ها نیز اقداماتی از جمله تعویض کابل‌های برق مسی، ساماندهی اتباع بیگانه و ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی مورد توجه قرار دارد.

وی یاداور شد: در سال گذشته 897 کارگاه ضایعاتی در کرمان داشته‌ایم که20 درصد انها مجوز داشته اند و دادستانی کرمان به این موضوع ورود کرده و با دستورات صادره این تعداد به 400 کارگاه کاهش یافته که نیمی از آنها دارای مجوز هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: در حوزه بلند مدت نیز می‌توان اقداماتی از جمله ارائه تسهیلات لازم به مردم برای تجهیز اماکن و ساختمان‌ها به تجهیزات پیشگیری از سرقت و اصلاح قوانین متناسب با وضعیت روز را به انجام رساند.

بخشی با اشاره به این مطلب که باید تمامی دست اندرکاران در حوزه پیشگیری از سرقت به میدان آمده و به همراه با فراجا در این زمینه اقدام کنند، اظهار داشت: مهمترین اشکال موجود در استان کرمان در حوزه پیشگیری از سرقت، اقتصاد مقاومتی و سایر حوزه ها، عدم هماهنگی بین مسئولان و عدم اجرای مصوبات است.

وی ادامه داد: متاسفانه همدلی لازم جهت اجرای طرح‌های مختلف را نداریم و توقع داریم دستگاه قضایی و فراجا تمام بار مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند که امکان پذیر نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103396
1 نظر
  1. مجتبی شجاعی می گوید

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت
    به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .به همین ماه رمضان قسم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.