آغاز عمليات احداث پارک معدنی زيست‌محیطی در مجتمع مس سرچشمه در هفته منابع طبیعی

به گزارش روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس محمدحسین معصومی با اشاره به فرا رسیدن پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری، اظهار کرد: يكي از اقدامات مهم انجام شده در زمينه افزايش خود پالائي کيفيت هوا در مجتمع مس سرچشمه، گسترش فضاي سبز و ايجاد كمربند سبز در سطح مجتمع مس سرچشمه بوده است.
وی تأکید کرد: مديريت و برنامه ريزي براي استفاده از گونه هاي مناسب درختان با توجه به اقليم و شرايط آب و هوايي مجتمع مس سرچشمه، انتخابي بسيار موثر خواهد بود.
وی افزود: اين درختان بومي علاوه بر کنترل شرايط اقليمي ثابت منطقه مورد نظر، از روند رو به رشد نابودي محيط زيست جلوگيري مي کنند.
رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، یادآور شد: پانزدهم اسفند ماه نخستين روز هفته منابع طبيعي كه به عنوان روز درختکاري نامگذاري شده است، فرصتي را مهيا مي كند تا با کاشت درختان به نوعي سرمايه گذاري بلند مدتی براي آيندگان ایجاد کرده و راهکاري مناسب براي کاهش تاثيرات منفي و سوئي باشد که توسط خودمان، به زمين و سرزمين مان وارد شده است.
معصومی بیان داشت: به منظور بزرگداشت روز درختكاري و در راستاي حركت به سوي توسعه پايدار و محيط زيستي پاک و سالم، اقداماتی با همكاري و مشاركت امورهاي نظارت بر پيمانكاران، معدن مجتمع مس سرچشمه، معدن مس دره زار و روابط عمومي و خدمات اجتماعي در هفته درختکاری و منابع طبیعی در مجتمع مس سرچشمه انجام می شود.
رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه با تشریح برنامه های روز درختکاری، گفت: در هفته منابع طبیعی كاشت نهال پسته وحشي (بنه) از گياهان بومي منطقه در معدن مس دره زار به وسعت بيش از 30 هزار مترمربع آغاز می شود.
معصومی از آغاز عمليات احداث پارك معدني زيست محيطي در مس سرچشمه خبر داد و افزود: این پارک معدنی با استفاده از ضايعات صنعتي ایجاد خواهد شد که توسعه فضاي سبز منطبق با شرايط اكولوژيك منطقه را به وسعت 15 هزار مترمربع در معدن مس سرچشمه در بر خواهد داشت.
وی توزيع بيش از 5 هزار پاكت حاوي بذرهاي اصلاح شده بادام كوهي و پسته وحشي (بنه) در بين كاركنان مجتمع مس سرچشمه با هدف جلب و توسعه مشارکت همگاني در ايجاد و گسترش فضاهاي سبز را از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اعلام کرد.
رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات در حال انجام در راستاي توسعه فضاي سبز و حفظ منابع طبيعي موجود در مجتمع مس سرچشمه، خاطرنشان کرد: اجراي فاز اول توسعه فضاي سبز منطبق با شرايط اكولوژيك منطقه (كاشت بذر بادام كوهي) به وسعت نزديك به 500 هكتار از ابتداي دي ماه  97 آغاز شده و در حال انجام مي باشد.
معصومی اضافه کرد: اجراي فاز اول مبارزه با آفت گياهی لورانتوس در درختان ارژن منطقه به وسعت 1000 هكتار نیز از اواسط آذرماه 97 آغاز شده و در راستای توسعه فضاي سبز و حفظ منابع طبيعي موجود در مجتمع مس سرچشمه، در حال انجام مي باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25706
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.