بازسازی جاده‌های سیل‌زده اُرزوئیه نیازمند اعتبار ویژه است

فرماندار اُرزوئیه گفت: حجم آب بردگی، خسارت‌های سیلاب و تخریب محورهای ارتباطی شهری و روستایی این شهرستان به حدی است که نیازمند اعتباری ویژه برای بازسازی آنها هستیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رضا اسماعیل کاخ با اشاره به خسارت سیلاب طی روزهای اخیر در این شهرستان افزود: جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها طی روزهای اخیر به حوزه کشاورزی، راه و منازل مسکونی این شهرستان خسارت وارد کرده است که درحال برآورد دقیق هستیم.

وی اظهارداشت: روستاها و شهرهای منطقه دولت آباد، چیل آباد و صوغان بیشترین خسارت را از سیلاب دیدند و سیل به محورهای ارتباطی این مناطق خسارت بسیاری وارد کرد.

اسماعیل کاخ ادامه داد: پس از فروکش کردن سیلاب تمامی این محورهای ارتباطی بازگشایی شده اند اما خسارت های وارد شده نیازمند اعتبار ویژه است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه های امدادرسان و همچنین توجه استاندار کرمان به مناطق محروم بخصوص شهرستان اُرزوئیه گفت: نماینده عالی دولت در استان در نشست ستاد مدیریت بحران با توجه به حجم گسترده بارش‌ها از این شهرستان به صورت ویژه حمایت کرد.

آبگرفتگی ۱۰ منزل مسکونی

فرماندار ارزوئیه همچنین گفت: منازل مسکونی ۱۰ خانوار طی چندروز اخیر دچار آبگرفتی و خسارت شده است که بایستی از آنان حمایتی ویژه شود.

وی اضافه کرد: بخشی وسیع از شهرستان ارزوئیه عشایرخیز است لذا از مردم می‌خواهیم سیاه چادرها و دام های خود را در مسیر رودخانه قرار ندهند و از تردد در این مناطقه پرهیز کنند زیرا سیل به صورت یکباره می‌آید و خبر نمی‌کند.

شهرستان ارزوئیه یکی از مراکز اصلی بارش های اخیر و سیلاب در استان کرمان بوده است. این شهرستان در فاصله ۲۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94699
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.