بهره‌برداری از ۵۱ طرح منابع طبیعی در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با هفته دولت ۵۱ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۶۹۹ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و … خدمات فراوانی به مردم ارائه داده که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

احمدی گفت: همزمان با هفته دولت ۵۱ پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۶۹۹ میلیارد ریال در منطقه جنوب کرمان به بهره برداری میرسد که زمینه اشتغال مستقیم ۴۸۱ نفر را ایجاد می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: عمده پروژه هایی که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و همچنین پروژه های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع می‌شود.

احمدی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر موارد گفته شده، پروژه های گیاهپزشکی به منظور کنترل آفات و بیماری های جنگلی، تغییر الگوی مصرف سوخت و همچنین کمربند حفاظتی با هدف تشخیص اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم نیز در راستای حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی، در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

اجرای پروژهای مبارزه با بیابان زایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به لزوم اجرای پروژه های مبارزه با بیابان زایی خاطرنشان کرد: پروژه مالچ پاشی توأم با نهالکاری نیز با اعتباری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال و به وسعت ۶۴۰ هکتار در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

احمدی در پایان خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54645
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.