حال تنها قرق اختصاصی کرمان خوب است

قرق های اختصاصی نمونه بارز مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست  به حساب می آیند یعنی گروهی دور هم جمع می شوند  تصمیم می گیرند تا منطقه ای را تحت حفاظت خود دربیاروند و  نسبت به  گونه های جانوری و گیاهی  حساسیت دارند و برای نگهداری آن هزینه می کنند.

حدود سه سال از تصویب ضوابط اجرایی قرق اختصاصی می گذرد اما علی بختیاری نماینده مردم بافت، ارزوییه و رابر در مجلس شورای اسلامی  در روزهای گذشته گفته بود  در حال حاضر شرایط و وضعیت حیات وحش به هیچ وجه برای شکار مناسب نبوده و شاهد رشد جمعیت حیات وحش در قرق‌ها نیستیم بنابراین اداره قرق های اختصاصی به شیوه فعلی به هیچ وجه کارشناسی نیست.

در این خصوص شاکری، مدیرکل محیط زیست استان کرمان  به کرمان نو می گوید: اولین قرق  اختصاصی کشور یعنی قرق «منصور آباد رفسنجان» موفق ترین قرق کشور به حساب می آید و وضعیت مناسبی دارد.

شاکری علت وضعیت مناسب  این قرق را واگذاری به یک انجمن نه یک شخص  و توان مالی این انجمن بیان می کند و معتقد است این انجمن توانسته آمار  حیات وحش  و گونه های اکولوژیک  را در این منطقه افزایش دهند.

اگر چه استان کرمان فقط یک قرق اختصاصی تصویب شده  دارد اما شاکری معتقد است تعداد زیادی در صف واگذاری هستند و  واگذاری قرق «کلمرز» در حال نهایی شدن است.

با یک سال بارندگی حال محیط زیست استان خوب نمی شود

مدیر کل محیط زیست استان کرمان در خصوص وضعیت حیات وحش استان کرمان معتقد است با یک سال بارندگی وضعیت حیات وحش و محیط زیست استان خوب نمی شود  و بارندگی های اخیر  نمی تواند دو دهه خشکسالی کرمان را جبران کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29486
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.