پیگیری وضعیت شیر باغ وحش سیرجان ادامه دارد؛


مدیر کلینیک دامپزشکی: شانس زنده‌ماندن شیر باغ‌وحش سیرجان ۲۵ درصد است

محیط زیست کرمان قصد دارد برای درمان شیر باغ وحش سیرجان که در وضعیت نامناسبی قرار دارد آن را به کرمان انتقال دهد اما دامپزشکی با این موضوع مخالف است.

مسئول کلینیک دامپزشکی حیات‌وحش سیرجان می‌گوید: این قلاده شیر وضعیت بدی دارد و بیهوش کردن آن برای انتقال به کرمان برابر با مرگ اوست.

عابد کوهپایه در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» افزود: این حیوان به دلیل کمبود ویتامین به بیماری کاشکسی یا لاغری مفرط دچار شده و به گند خواری روی آورده است.

او معتقد است که انتقال این شیر در این شرایط آب و هوایی از سیرجان به کرمان اشتباه است و اضافه می‌کند: احتمال بهبود این حیوان ۲۵ درصد است و باید همین‌جا تحت درمان قرار گیرد و من زیر بار بیهوش کردن این حیوان نمی‌روم.

کوهپایه افزود: تصمیم‌گیری در این خصوص به فردا صبح ( دوشنبه ۱۳ دیماه) موکول شد و قرار است نمایندگان اداره‌کل محیط زیست و دامپزشکی به سیرجان سفر کنند.

به گفته‌ي این دامپزشک مکمل دادن به این شیر اشتباه است و ابتدا باید مشکلات سوء تغذیه آن حل و بعد به دیگر مشکلات از جمله بیماری پوستی او رسیدگی شود.

او می‌گوید: من همه هزینه درمان از جمله دارو را پرداخت می‌کنم و اعلام کردم که فقط گوشت آن را تامین کنید چون هزینه‌ها بالاست اما قبول نکردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82625
1 نظر
  1. اح م د می گوید

    شانس زنده موندن مردم با این اوضاع اقتصادی چند درصده شما رفتی گیر دادی به ی شیر پیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.