فرماندار ریگان:


کانون ریزگردهای شرق کرمان محلی است

فرماندار ریگان کانون اصلی بروز ریزگردها در این شهرستان را محلی دانست و گفت: برای کنترل کانون های بحرانی نیاز به تامین اعتبار داریم.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، امین باقری اظهار داشت: کانون ریزگردها در شهرستان ریگان محلی است و ارتباطی با حوزه‌های جنوبی استان ندارد، ده‌ها روستای این شهرستان به دلیل طوفان‌های شن در محاصره شن‌های روان قرار دارد و تعداد قابل توجهی از روستاها نیز از سکنه خالی شده‌اند.

وی گفت: یکی از سیاست‌ها رونق روستاها و مشاغل محلی است و این در حالیست که طوفان شن امان روستاییان ریگان را بریده است و دلیل عمده این ریزگردها نیز طوفان‌های شن محلی می‌باشد.

باقری گفت: با وزش هر بادی بلافاصله طوفان روی می‌دهد و بعد از طوفان شن برای چند روز ریزگردها در هوا وجود دارد به طوری که در طول هر سال بخش قابل توجهی از روزها مردم درگیر این ریزگردها هستند که مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده است.

وی به خسارات ریزگردها به تأسیسات و زیر ساخت‌ها و کشاورزی مردم خبر داد و گفت: برای تثبیت شن‌های روان باید برنامه ریزی شود و این کار نیز به اعتبار نیاز دارد و بهترین روش نیز کشت گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر خشکسالی در بیابان‌های اطراف و تثبیت شن‌های روان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83186
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.