سوء‌استفاده از مجوزهای گلخانه در کرمان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان گفت: از سال ۹۸ تاکنون، ۳۱۴ فقره مجوز گلخانه صادر شده که تنها ۱۱ فقره به بهره برداری رسیده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، طی نشستی با حضور مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان، مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی، رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان  کرمان و پیمانکاران گلخانه‌ای صاحب صلاحیت، در خصوص هم اندیشی و وحدت رویه در ساخت سازه‌های گلخانه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست محسن کمال الدینی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: از سال ۹۸ تاکنون، ۳۱۴ فقره مجوز گلخانه با سطح زیرکشت ۱۷۷ هکتار از سوی سازمان نظام مهندسی  صادر شده است.

او می‌گوید: تنها ۱۱ فقره از این تعداد مجوز به بهره برداری رسیده که سطح زیر کشت ۵.۴ هکتار گلخانه را شامل می‌شود.

کمال الدینی با انتقاد از برخی افراد که برای فرار از کاربری کشاورزی و استفاده‌های دیگر مجوز گلخانه می‌گیرند، گفت: از امروز به بعد در صورتی که بعد از صدور مجوز و انجام قرارداد نظارت با سازمان نظام مهندسی کشاورزی، طی ۴ مرحله کار انجام نشد، امکان ابطال مجوز صادر شده را داریم.

لطفعلی زاده، مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست از جمله دلایل به سرانجام نرسیدن مجوز‌های گلخانه را سخت گیری بانک‌ها در مراحل پایان کار دانست.

در این نشست که کلیه پیمانکاران گلخانه‌ای استان نیز حضور داشتند، بر ایجاد وحدت رویه در ساخت سازه‌های اصولی گلخانه تاکید شد و در نهایت تعهدنامه‌ای که از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در این خصوص تنظیم شده بود، از سوی اعضای جلسه امضا و تایید شد و همه پیمانکاران ملزم به رعایت مفاد مندرج در تعهدنامه شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83189
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.