کم‌بارشی در زمستان ۹۹ رکورد زد| تابستان سخت در انتظار کرمان

کم‌ترین میزان بارش در استان کرمان طی ۵۰ سال اخیر در زمستان ۹۹ رقم خورده. در همین حال مدیرعامل آبفای کرمان گفته تامین آب شرب استان در تابستان امسال با سختی روبرو است.

مدیرکل هواشناسی کرمان به خبرگزاری فارس گفته کم‌ترین میزان بارش در 50 سال اخیر در زمستان 99 بوده.

به گفته تورج جدیدی پیش از این زمستان 96 کم‎‌باران‌‌ترین زمستان 50 سال گذشته در کرمان بوده اما زمستان 99 از سه سال پیش هم کم‌بارش‌تر بوده.

در همین حال محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان کرمان در جلسه دیدار نوروزی وزیر نیرو با مدیران زیرمجموعه این وزارت خانه در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفته این روزها در شهر کرمان تقریبا تمامی ظرفیت تأمین آب در اختیار مردم و در مدار بهره برداری قرار دارد.

طاهری اضافه کرد که همین امر نشان می‌دهد که با وجود حدود 1100 لیتر کمبود آب، وضعیت این کلانشهر در تابستان چگونه خواهد بود و چگونه باید آن را اداره کرد.

تابستان کم‌آب در انتظار کرمانی‌ها

به گفته او تابستان سال گذشته در مناطقی از شهر کرمان مانند والفجر، میدان آزادی و … مخازن مجتمع‌ها با تانکر پر شدند؛ همین وضعیت در شهرهای رفسنجان، زرند و … نیز وجود داشت و حتی در برخی نقاط وضعیت به مراتب بدتر بود.

او با طرح این پرسش که در برخی روستاها کمتر از یک لیتر آب وجود دارد، چگونه می‌شود این جمعیت را آب‌رسانی و از کدام محل آب تأمین کرد، به صراحت اعلام کرده که کار سنگین و سختی در پیش داریم.

کرمان جزو صدرنشینان خشکسالی کشور

بر اساس گزارشی که اخیرا سازمان هواشناسی منتشر کرده، استان کرمان جزو صدرنشینان خشکسالی در کشور است.

کرمان در صدر جدول خشکسالی کشور

در همین رابطه جدیدی، مدیرکل هواشناسی استان می‌گوید که کرمان نسبت به دوره مشابه سال قبل 76 درصد کاهش و نسبت به آمار بلند مدت مشابه به میزان 69 درصد کاهش در بارندگی را دارد.

به گفته او با وجود گذشت بیش از نیمی از سال آبی، استان کرمان تاکنون 26 درصد بارش یک سال کامل آبی را دریافت کرده و تا پایان اسفند ماه حدود 73 درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی خفیف تا بسیار شدید و حدود 24 درصد از مساحت استان در محدوده نرمال قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67825
1 نظر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.