گردوخاک کرمان را فرا می‌گیرد

مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طبق نقشه‌های هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شمال غربی استان وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

آنطور که ایرنا گزارش داده، مریم سلاجقه، کارشناس این مرکز با اشاره به اینکه  امروز جوی پایدار در استان حاکم است افزود:  طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده در اکثر مناطق استان جوی نسبتا پایدار گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شمال غربی استان وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد که شهروندان باید برای سلامتی خود در این ایام کرونایی بیشتر در خانه بمانند و از ترددهای غیرضرور بپرهزند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره  اثرات مخرب احتمالی وزش باد به سازه ها و تاسیسات شهری تصریح کرد: خیزش گرد و خاک و وقوع طوفان شن و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی و احتمال اختلال در تردد راههای در شمال غربی استان و  احتمال بروز خسارت به گلخانه ها، درختان و دامداری های سنتی از دیگر مخاطرات این پدیده است.

سلاجقه توصیه کرد: شهروندان ازترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند و  تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا و سازه های در حال ساخت انجام دهند.

وی همچنین کنترل پوشش گلخانه ها  و نهالستان ها و آمادگی دستگاه‌های خدمـت رسان جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را نیز توصیه کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.