مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:


کارفرمای معدن کرومیت بافت به مرجع قضایی معرفی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به حادثه رانندگی و مصدومیت ۱۳ کارگر معدن بخش خصوصی در بافت گفت: بررسی‌های میدانی بازرس کار اداره این شهرستان نشان از آن دارد که نواقص اعلامی (نحوه ایاب‌وذهاب کارگران)، از سوی کارفرما موردتوجه قرار نگرفته و رفع نشده است که به استناد مفاد قانونی، کارفرما به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، واژگونی وانت نیسان حامل ۱۳ کارگر معدن کرومیت حوالی منطقه گدار سبز روستای گوشک در شهرستان بافت و مصدومیت این افراد طی سه روز گذشته در حالی خبرساز بود که عده‌ای علت وقوع چنین حوادثی، آن هم در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور که امکان رصد پلیس راهنمایی در آنها وجود ندارد را متوجه مدیران معدن می‌دانند.

 بعدازاین حادثه مشخص شد که کارگران معدن هر روز پشت وانت به معدن و محل سکونت انتقال می‌یابند و نکته قابل تامل اینکه مدیران معدن می‌گویند هرسال همین بوده و چون منطقه کوهستانی است، راه دیگری وجود ندارد.

به دنبال بروز این مسئله و بررسی ابعاد بیشتر ماجرا با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت‌وگو کرده است.

 مجتبی مصباح روز چهارشنبه افزود: معدن کرومیت گدار سبز بافت از جمله معادن خصوصی این شهرستان است که تعداد ۶۰ کارگر و بیشتر از بومیان منطقه در آن شاغل هستند و در روستاهای اطراف نیز سکونت دارند.

 او خاطرنشان کرد: اتفاق رخ‌داده برای کارگران، خارج از محدوده کارگاهی بوده و حادثه ناشی از کار محسوب نمی‌شود، بلکه حادثه ترافیکی است؛ ضمن اینکه در خصوص ایاب‌وذهاب کارگران با وانت نیسان به محیط معدن و سایر اصول ایمنی در محیط معدن، به کارفرما تذکرات لازم داده شده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: مستندات تذکرات داده شده به کارفرما، صدور ابلاغیه‌های متعدد رفع نقص این اداره در شهرستان بافت برای این کارفرما است.

 او تأکید کرد: درعین‌حال بررسی‌های میدانی بازرس کار اداره شهرستان بافت نشان از آن دارد که نواقص اعلامی، از سوی کارفرما موردتوجه قرار نگرفته و رفع نشده است که به استناد مفاد قانونی کارفرما به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115546
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.